Olomoucká Olma zvýšila ceny a je v zisku

21. 3. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Druhý největší výrobce mléčných výrobků v Česku, olomoucká Olma vytvořil v loňském roce čistý zisk 50 milionů korun. Podle vedení mlékárny je odhadovaný zisk oproti loňské ztrátě způsoben především nárůstem tržeb a navýšením prodejních cen.

V roce 2006 Olma skončila po šesti ziskových letech ve ztrátě 75,8 milionu korun. Olma loni utržila za prodej vlastních výrobků a služeb 4,58 miliardy korun, v roce předchozím její tržby činily 3,97 miliardy korun. Tento nárůst nelze přičítat pouze zvýšenému nákupu mléka, ale také silnému převisu poptávky nad nabízeným množství mléka na světovém trhu. V důsledku toho došlo i k akceleraci růstu cen komodit jako je sušené mléko, máslo, sýry, sušená syrovátka a další exportní produkty, uvedl pro ČTK obchodní ředitel Olmy Jan Vařeka.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).