Názory k článku Omezení dopravy v centru měst dopadá na podnikatele

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 3. 2014 4:24

    Mareš (neregistrovaný)

    Není to přece až tak dávno, co žádná auta nebyla - ale obchody byly pomalu v každém domě dva, a uživily se všechny.

    Kde se stala chyba? Nebydlí už v docházkové vzdálenosti dostatek místních, kteří by si přišli nakoupit? Nebo provozovatelé obchodů cílí na dojíždějící a nejsou schopni uzpůsobit nabídku služeb tak, aby nalákali místní pěší klientelu? Nebo jsou dnes nájmy obchodních prostor tak vysoké, že to tržby od pěších zákazníků neutáhnou? Nebo jsou dokonce místní nakupující líní jako svině a chtějí jezdit autem už i do krámu o dvě ulice dál?

    Smyslem měst je mimojiné to, že všechny benefity civilizace jsou k mání hezky pohromadě bez nutnosti za nimi někam dojíždět. Ve městě má být všechno na dosah ruky: sto metrů jedním směrem kino, sto metrů jiným směrem divadlo, vedle kadeřník, přes ulici řezník, uzenář, na rohu pekař, ve vedlejší ulici švec, krejčí, holič. A mezi tím vším bydlí lidi, tedy zákazníci a klienti. Všechno pohodlně v docházkové vzdálenosti.
    Takže pokud jsou dnes obchodníci ve městě opravdu existenčně závislí na tom, že za nimi zákazník přijede, nezbývá než konstatovat, že se někde něco hodně, ale skutečně hodně podělalo. Ovšem co a kde?

  • 20. 3. 2014 11:00

    Martin (neregistrovaný)

    Třeba je to tím, že ve velkém obchodě je olej za 28 a v malém za 36. Třeba tím, že je levnější strávit nákup 3h 1xza týden než 6x týdně 1h. Ve finále v malém obchodě nenakoupí pořádně ani důchodce (šetří peníze), ani zaměstnaný (šetří čas). Nakoupí tam jen fanatický ekolog pracující ve státním úřadě (spousta času i peněz a žádné pracovní problémy). Odměnou mu bude, že ten předražený olej bude žluklý (tedy opravdu hodně BIO), protože normální lidi tam dělají jen drobné nákupy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).