K omezení státní podpory stavebního spoření pravděpodobně dojde. Nejspíš to nebude snížením státní podpory, ale pomocí speciálního zdanění. Přímé snížení státní podpory se zpětnou platností (u dříve uzavřených smluv) by přineslo četné právní spory. Omezení snížení na nově uzavřené smlouvy by naopak stejně jako v roce 2003 znamenalo pro stát zvýšení výdajů, protože lidé by se „předzásobili“ starými smlouvami a stavební spoření by si uzavřeli i ti, kteří jej dnes nemají.
Aktuálně preferované řešení spočívá v uvalení daně na státní podporu ve výši 50 procent. Klienti s uzavřenou smlouvou před rokem 2004 s plnou státní podporou by z maximální podpory 4500 Kč přišli o 2250 Kč ročně. Klienti se smlouvami od roku 2004 by pak z maximální podpory 3000 Kč přišli o 1500 Kč ročně.