Tržby na internetu letos opět dosáhnou rekordních hodnot. Rozhodující je především vánoční sezóna, která pro e-shopisty začíná právě teď.
Že budou online prodeje v tomto roce rekordní, potvrzuje také asociace APEK, která vývoj tržeb dlouhodobě sleduje. V loňském roce přesáhly obraty e-shopů 115 miliard korun. Letos předpokládáme meziroční růst o více než 15 %. Celkem by se tak prostřednictvím internetu mělo prodat zboží za nejméně 133 miliard korun,
uvádí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Jaké budou trendy do budoucna?
Trendem, který je zjevný už posledních pár let, je prolínání online a offline světa. Hranice mezi způsobem nákupů se tak bude dále rozostřovat.
E-shopy stále častěji otevírají kamenné výdejny a prodejny, významní hráči z oblasti tradičního retailu naopak zřizují prodej po internetu. Tento trend bude trvat i v nejbližším období,
doplňuje Vetyška.
Trh se čím dál víc propojuje a obchodníkům nezbývá než využívat online i offline prodejní kanály současně. Jeden bez druhého nefungují tak dobře. Více v článku Mít k e-shopu vlastní kamennou prodejnu se stává otázkou prestiže
Pro e-shopy začíná vánoční sezóna
Na začátku října začíná provozovatelům e-shopů největší pracovní kolotoč. Už teď by se totiž měli chystat na vánoční šílenství. I letošní rok přinese několik hlavních milníků, ve kterých vánoční nákupní horečka dosáhne vrcholu. Prvním bude jistě Black Friday, nákupní „svátek“ převzatý především z USA, říká Jan Vetyška.
Nákupní svátek v podobě Black Friday, který je považován za nejintenzivnější období vánočních prodejů, připadne na 23. listopadu.
Pro přípravu vašeho e-shopu na vánoční období využijte seriál s celou řadou doporučení:
- 10 tipů na super vánoční akce, začněte je chystat už teď
- 7 tipů pro vánoční kampaň v e-shopu, když máte hluboko do kapsy
- Co a kdy udělat v rámci vánoční kampaně v e-shopu? Tady je návod a harmonogram
- E-mailing – nejlepší vánoční přítel e-shopu. Čtěte, jak jej vymazlit
- 6 rad, jak v e-shopu vyšperkovat váš vánoční obsah na maximum
TIP: Internetové obchody jsou skvělá věc. Když ale dá specialista na e-commerce přednost kamennému obchodu, nestačí se divit. Jak online specialistovi otevřel kamenný obchod oči i nové možnosti