Nákup na internetu je mezi českými zákazníky stále více oblíbený. Zkušenost má v ČR už téměř každý. Objednávky přes klasické počítače a notebooky ale pomalu střídají objednávky prostřednictvím mobilních zařízení, jako jsou chytré telefony nebo tablety.
Tzv. m-commerce si i mezi českými zákazníky úspěšně hledá své místo. Pode aktuálního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) alespoň jeden nákup pomocí smartphonu či tabletu provedlo 50 % respondentů. To je o 8 % víc než v roce 2017.
Čtěte také: Obchodníci začínají používat mobilní aplikace. Zjistili, že motivují k nákupu a utužují zákazníkův vztah ke značce. Mobilní aplikace jako součást love brandu, generátor tržeb i komunikační kanál
Popularita nákupů přes mobilní zařízení v České republice a Evropě vůbec je ve srovnání například s Asií stále velmi malá. Díky historickému vývoji, kdy obyvatelé asijských zemí často přeskočili vlastnictví počítače rovnou ke smartphonu, je naprostá většina objednávek v tomto významném regionu provedena pomocí mobilního zařízení,
říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
Nejvíce populární je m-nakupování u nejmladších spotřebitelů. Ve věkové kategorii 15 – 24 let využilo chytrý telefon či tablet k objednávce zboží 74 % respondentů. Naopak mezi staršími 55 let má zkušenost s takovým způsobem nákupu pouze 21 % zákazníků e-shopů.
Často jsou mobily používány spíše ke sběru či srovnání informací, samotné nákupy pak český online zákazník stále provádí na počítači či notebooku.
Vyjít vstříc mobilnímu zákazníkovi je v dnešní době již prakticky nutnost. V zásadě máte dvě možnosti. Můžete nabídnout mobilní aplikaci nebo mobilní web. Více v článku Jak vyjít vstříc mobilnímu zákazníkovi? Kašlete na aplikace, zaměřte se na web