Jako zákazník chci v první řadě jistotu. Tu dobírka garantuje ve větší míře než jakákoli platba předem. Proč tedy platit předem? Spoléhat se v Česku na solidnost by byla naivita a hloupost.
Pokud někdo chce konkurovat dobírkám, musí minimálně vzít riziko nedodání zaplaceného zboží na sebe. Plky o trendech nic neřeší.
To ale právě platební karty mají! Pokuď obchodník zboží nedodá, tak riziko nese vystavovatel karty, nikoliv vy. Například se stalo, že zkrachovala letecká společnost a všichni zákazníci v ČR co platili kartou, tak jim byly peníze vráceny.
Nemáte pravdu. Pokud si přebírám dobírku, zaplatím na poště a až pak mi paní za přepážkou předá balík. Pokud tam místo telefonu budou hřebíky, řekne mi, že mám smolík pacholík, ať si to reklamuju u eshopu . . . kam se taky už nemusím dovolat. Pokud zaplatím kartou, zajdu do své banky, podám reklamaci a peníze dostanu zpět. Tak to prostě je ;-)