Stačí se podívat na výsledky kontrol třeba v březnu letošního roku. Články typu: "Slevy jsou podvod, potvrdila kontrola.", "Čtyři z deseti slevových akcí nebyly v pořádku.", "Řetězce si vymýšlely slevy. Inspekce podvody potrestala pokutami za 13 milionů." To, že je naprosto stadnardní, že kamenné řetězce, ale také vybrané nejznámější internetové obchody prezentují vytrvale slevy na zboží, kde v ten samý okamžik jej můžete u dalších (většinou menších) obchodů koupit za shodné nebo nižší standardní (nezlevněné) ceny, je fakt. Současně podvod v tom, že se zlevňuje z cen, které nikdy nebyly reálné a někdo si je účelově vycucal z prstu na pár dnů. Navýšit pokuty, zavést sankce typu "pozastavení činnosti podnikatele na xx dnů" (u hygienických prohřešků to jde) a ono by je permanentní klamání zákazníků přešlo.