Stačí se podívat na výsledky kontrol třeba v březnu letošního roku. Články typu: "Slevy jsou podvod, potvrdila kontrola.", "Čtyři z deseti slevových akcí nebyly v pořádku.", "Řetězce si vymýšlely slevy. Inspekce podvody potrestala pokutami za 13 milionů." To, že je naprosto stadnardní, že kamenné řetězce, ale také vybrané nejznámější internetové obchody prezentují vytrvale slevy na zboží, kde v ten samý okamžik jej můžete u dalších (většinou menších) obchodů koupit za shodné nebo nižší standardní (nezlevněné) ceny, je fakt. Současně podvod v tom, že se zlevňuje z cen, které nikdy nebyly reálné a někdo si je účelově vycucal z prstu na pár dnů. Navýšit pokuty, zavést sankce typu "pozastavení činnosti podnikatele na xx dnů" (u hygienických prohřešků to jde) a ono by je permanentní klamání zákazníků přešlo.
O tom snad nikdo nepochybuje. Nicmene je otazka, jak moc chceme toto ocividne lhani akceptovat coby beznou soucast zivota.
Naprosta vetsina techto inzerovanych "slev" jsou v lepsim pripade bud stejne ceny jako za poslednich par tydnu nebo naopak jeste vyssi.
O tom jak podobne akce vypadaji napriklad v USA asi neni treba psat.
v tom případě by asi bylo namístě zakázat jakoukoliv reklamu. nebo snad opravdu někdo zírá na vizír, prohání se v autě odvodňovacími kanály, a při napití nějaké sračky mu rozkvete nad hlavou strom? reklama JE cílené lhaní. a slovo SLEVA je součást reklamy, která je stejně lživá jako jakákoliv jiná reklama.