Nechci hájit OpenCard, připravenost celého projektu je tristní. Nicméně článek o kartě, byť soustředění na negativa celého procesu, je podobně nekvalitní.
Především je potřeba objektivně uznat, že připravenost jiných srovnatelně velkých akcí nebyla lepší. Dále vytýkat DP, že nepečuje o klienta (jak to dělá i ten nejmenší podnmikatel :-), je dětinské. Je třeba si přiznat realitu - monopolní postavení provozovatele MHD v podstatě vylučuje význam slova podnikatel.
Je naivní si myslet, že snadnost získání tramvajenky či nesnadnost získání Opencard má nějaký měřitelný vliv na rozhodování, zda Pražané budou jezdit vlastním autem nebo autobusem. Možná to někdo vezme v úvahu, ale vedle celkových nákladů, rychlosti, pohodlí, parkovacích zón, bezpečnosti a dostupnosti obou druhů přepravy (pro konkrétní potřeby a možnosti každého jedince) se délka fronty na průkaz pro MHD jeví jako zanedbatelná veličina.
Nechci se teď vyjadřovat k zabezpečení karty, ale představa, že víceúčelová karta (teoreticky v budoucnu používaná k identifikaci držitele pro nejrůznější organizace) bude bydána jen na základě žádosti přes Internet nebo e-mailem s JPG fotkou, svědčí o nepřipravenosti autorky článku psát o složitějším fenoménu. Ani tak stroze jednúčelovou kartu jako platební VISA Electron vám žádná banka nevydá bez osobní návštěvy na pobočce a to ani když jste její dlouholetý klient. (myslím tím první vydání platební karty, ne obnovenou). Takže opisovat udivené výkřiky neználků "proč mi kartu nevystaví sami, vždyť mám od nich tramvajenku" je laciný populismus. Mně se naopak zdá, že kontrola totožnosti žadatele na kontaktním místě je slabá a základním právním aspektem fyzické přítomnosti zůstává ten vlastnoruční podpis (resp. plná moc, ale ta snad ani nemusí být úředně ověřená).
Zkrátka někdo potřeboval dlouhý článek a aby ho lidé četli tak se šije do úředníků, to si každý rád přečte a odsouhlasí. Ne, že by naše byrokracie a všechny ty jevy, co správně popisují názory v diskusi, nepotřebovaly pranýřovat, ale článek samotný se jen veze na vlně hospodského nadávání na "ty nahoře". K čemu je to dobré?