Vlákno názorů k článku Pořízení pražské Opencard je otrava, DPP nezvládl komunikaci od honza.g - Nechci hájit OpenCard, připravenost celého projektu je tristní....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 9. 2008 22:51

    honza.g (neregistrovaný)
    Nechci hájit OpenCard, připravenost celého projektu je tristní. Nicméně článek o kartě, byť soustředění na negativa celého procesu, je podobně nekvalitní.
    Především je potřeba objektivně uznat, že připravenost jiných srovnatelně velkých akcí nebyla lepší. Dále vytýkat DP, že nepečuje o klienta (jak to dělá i ten nejmenší podnmikatel :-), je dětinské. Je třeba si přiznat realitu - monopolní postavení provozovatele MHD v podstatě vylučuje význam slova podnikatel.
    Je naivní si myslet, že snadnost získání tramvajenky či nesnadnost získání Opencard má nějaký měřitelný vliv na rozhodování, zda Pražané budou jezdit vlastním autem nebo autobusem. Možná to někdo vezme v úvahu, ale vedle celkových nákladů, rychlosti, pohodlí, parkovacích zón, bezpečnosti a dostupnosti obou druhů přepravy (pro konkrétní potřeby a možnosti každého jedince) se délka fronty na průkaz pro MHD jeví jako zanedbatelná veličina.
    Nechci se teď vyjadřovat k zabezpečení karty, ale představa, že víceúčelová karta (teoreticky v budoucnu používaná k identifikaci držitele pro nejrůznější organizace) bude bydána jen na základě žádosti přes Internet nebo e-mailem s JPG fotkou, svědčí o nepřipravenosti autorky článku psát o složitějším fenoménu. Ani tak stroze jednúčelovou kartu jako platební VISA Electron vám žádná banka nevydá bez osobní návštěvy na pobočce a to ani když jste její dlouholetý klient. (myslím tím první vydání platební karty, ne obnovenou). Takže opisovat udivené výkřiky neználků "proč mi kartu nevystaví sami, vždyť mám od nich tramvajenku" je laciný populismus. Mně se naopak zdá, že kontrola totožnosti žadatele na kontaktním místě je slabá a základním právním aspektem fyzické přítomnosti zůstává ten vlastnoruční podpis (resp. plná moc, ale ta snad ani nemusí být úředně ověřená).
    Zkrátka někdo potřeboval dlouhý článek a aby ho lidé četli tak se šije do úředníků, to si každý rád přečte a odsouhlasí. Ne, že by naše byrokracie a všechny ty jevy, co správně popisují názory v diskusi, nepotřebovaly pranýřovat, ale článek samotný se jen veze na vlně hospodského nadávání na "ty nahoře". K čemu je to dobré?
  • 30. 9. 2008 15:57

    Obyvatel (neregistrovaný)
    Pokracoval bych vasi posledni vetou "K cemu je to dobre ?". Pokud srovnam dosavadni casovou narocnost ziskani rocniho kuponu na MHD s touhle volovinou, tak je to proste neobhajitelne.

    Dotaz "proč mi kartu nevystaví sami, vždyť mám od nich tramvajenku" je zcela na miste. Mozna by bylo dobre pripomenout, ze MHD je znacne dotovana z verejnych prostredku, tedy i z mych dani. Nevim proc bych mel byt obtezovan nejakymi nepovedenymi a zbytecnymi projekty soukromych firem, ktere se me ted snazi vnucovat a ktere musim akceptovat, abych mohl nadale pouzivat verejnou sluzbu. Za tohle by meli nekoho zavrit, a ne to jeste obhajovat !

    Pokud by to bylo alespon stejne snadne, tedy ze celou vec viridim za par minut na JEDNOM JEDINEM MISTE, tak budiz. Ale takovyhle tyatr misto kusu papiru co fungoval leta ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).