V březnu se mobilní operátoři rozhodli svým klientům ulehčit složitou situaci a také jim zpříjemnit čas. Rozšířili tak například nabídku spojenou s televizními kanály, někteří nabídli neomezená mobilní data nebo podpořili ty, kteří pracují vzdáleně. Nyní se zaměřují hlavně na domácnosti, tedy na žáky, studenty a jejich rodiny, ale také na seniory.
Co se dozvíte v článku
Současná druhá vlna jasně ukázala, na koho pandemie a opatření nejvíce dolehly. My v tom své zákazníky, stejně jako na jaře, nenecháme,
říká na úvod Michal Podlucký, ředitel řízení rezidentních zákazníků společnosti T-Mobile s tím, že po neomezených datech pro personál nemocnic, hygienických stanic, speciálních balíčcích pro firemní zákazníky, nezapomínají ani na domácnosti. Také Vodafone na jaře pomáhal cíleně jednotlivým skupinám zákazníků a od té doby svou nabídku neustále přizpůsobuje jejich novým potřebám.
Pevný internet i individuální pomoc pracujícím
T-Mobile myslí především na ty zaměstnance, kteří nyní pracují na home office. Pokud nemají ve svých domácích kancelářích vyhovující přístup k internetu, mohou si až do konce roku pořídit pevný internet za zvýhodněnou cenu. Má nejvyšší dostupnou přenosovou rychlost (xDSL, optika, Pevný internet vzduchem a Pevný internet do zásuvky) a cena je 299 Kč měsíčně na prvního půl roku. Vodafone na situaci firemních zákazníků nebo klientů z řad institucí reaguje individuálními nabídkami, které řeší potřeby nejen jednotlivých firem, ale také například veřejné správy nebo škol.
Pomáhají hlavně školám a žákům
O2 nabízí připojení k distanční výuce pro 1 500 sociálně a ekonomicky znevýhodněných dětí. Ve spolupráci s neziskovými organizacemi Women for Women, Člověk v tísni a Česko-digital zajistí internetové připojení tak, aby se děti mohly plnohodnotně zapojit do vzdálené výuky. Tento operátor už koncem léta připravil pro školy také speciální nabídku, v rámci které mohly školy vybavit své žáky kvalitními notebooky a modemy pro připojení prostřednictvím mobilní sítě. Mobilní připojení je možné aktivovat jen tehdy, když je skutečně potřeba a školy tak nemusí platit měsíční paušály.
T-Mobile v reakci na oznámení vlády o prodloužení uzavření škol kvůli pandemii COVID-19 oznámil, že od nich deset tisíc žáků dostane neomezená data na 3 měsíce zdarma. Počet SIM karet byl vyčerpán během dvou dní, a proto jej navýšili o dalších deset tisíc. SIM karty jsou určeny žákům, kteří se nemohou účastnit online výuky a jejich rodiny jsou v tíživé finanční situaci. České školství není na distanční výuku připravené a věděli jsme, že jednou z příčin je i chybějící rychlé připojení v sociálně slabších rodinách,
dodává Juraj Bóna, výkonný ředitel T-Mobile pro Českou republiku.
Také generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic Petr Dvořák zdůrazňuje, že současná situace může negativně prohlubovat rozdíly mezi jednotlivými žáky, protože s ohledem na finanční situaci řady rodin je i spousta dětí, které k on-line výuce a vůbec formám distančního vzdělávání nemají přístup. Proto 500 rodinám poskytnou připojení na následujícího půl roku zdarma. Tyto rodiny tak získají zdarma pevné připojení včetně Wi-Fi modemu. Rodiny bude vybírat organizace Česko.Digital ve spolupráci s neziskovými organizacemi a sociálními službami v celé zemi.
Co je zakázáno a na co mám nárok?
Tady je přehled všech opatření, která jsou platná pro podnikatele i veřejnost. Přečtěte si také seznam všech podpor, které lze ještě aktuálně čerpat.
Zvýhodněné tarify pro mladé
Distanční výuka je náročná na domácí internetové připojení bez omezení. T-Mobile se proto rozhodl, že všem uživatelům tarifů pro mladé Student (Můj Student, Student, Student DATA) přestane až do konce listopadu počítat data v jejich tarifu. Také Vodafone chce studentům usnadnit přístup k distanční výuce a podpořit je. Připravil pro ně v rámci platformy #jetovtobě původně dočasný tarif s neomezenými daty i voláním a SMS za 599 korun měsíčně, ale nakonec jej zařadil do stálé nabídky. Student musí mít průkaz ISIC a být ve věku do 26 let. Zájem o tarif překonal naše očekávání a chceme dát možnost zařídit si tento tarif všem, kteří to například v časově omezené akci nestihli,
doplňuje za platformu O2 #jetovtobě Tereza Bernardová.
Tarify pro klienty do 26 let v září vylepšila také společnost O2. V tarifech O2 YOU znásobili datové objemy, do nabídky přidali tarif s neomezeným množstvím dat a mladým lidem nabídli také tarif s 20 GB dat a neomezeným voláním za 549 korun měsíčně. V případě O2 je pořízení některého z těchto tarifů pro mladé podmíněno pouze věkem, zájemce tudíž nemusí být studentem.
Operátoři myslí i na seniory
Vodafone všem svým zákazníkům, kteří využívají Tarif 60+ zdarma, vylepšuje nabídku tak, že budou mít až do konce ledna 2021 neomezené volání do všech sítí v České republice. T-Mobile v této souvislosti připomíná, že v rámci tarifu Magenta 1 je volání a SMS v rámci skupiny zvolených čísel zcela zdarma a rodiny si tak mohou své prarodiče přidat do skupiny. Ve vyšších Magentách může skupina čerpat 15 GB nebo 20 GB, takže i prarodiče mohou využít sdílená data navíc a volat si prostřednictvím videohovorů.
Ti, kteří nemají tarif Magenta 1 a mají předplacenou kartu, mohou využít službu Sponzor. Díky ní je možné volání z předplacené karty Twist na účet volaného zákazníka. T-Mobile navíc všem Twist uživatelům dává výhody za dobití předplacené karty. Na konci října se jednalo o 50 % kreditu navíc ke každému bezhotovostnímu dobití, před Vánoci půjde o 10 GB dat navíc a standardně se jedná o 25 % kreditu navíc.
Výpomoc ministerstvu zdravotnictví
Mobilní operátoři pomohli ministerstvu zdravotnictví rozesláním SMS s výzvou k používání aplikace eRouška. Vodafone se k tomu navíc rozhodl podpořit její aktivní využívání a nebude zákazníkům účtovat mobilní data spotřebovaná jejím využíváním. Rozhodnutí, zda používat aplikaci eRouška, je na každém z nás. My pro její používání nechceme klást žádné další bariéry, a proto nebudeme účtovat data, která aplikace spotřebovává,
doplňuje Petr Dvořák.
Vodafone společně s partnerem ATODA Telemarketing poskytl ministerstvu zdravotnictví 40 lidí na podporu trasování. Také operátor O2 vyčlenil část zaměstnanců svých call center hygienikům na pomoc s trasováním kontaktů nakažených. Naši kolegové z call center pomáhají již od půlky října a aktuálně dokáží denně provést až tisíc trasovacích hovorů,
dodává závěrem Tomáš Řezníček, ředitel call center a zákaznické podpory O2.