Oprava D1 se blíží. Kam s kamiony?

14. 11. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Generální rekonstrukce nejvytíženější české dálnice D1 se blíží. Spolu s ní i úvahy, jak odvrátit či zmírnit dopravní komplikace s opravou spojené. Zvažovanou variantou je využití kombinované dopravy, tzn. převoz celých kamionů nebo pouze jejich návěsů po železnici.

Nasazení vlakových souprav paralelně s rekonstruovanou dálnicí D1 podle ČESMAD BOHEMIA teoreticky možné je. Přinese však řadu těžko řešitelných úskalí. Především proto, že v Česku nejsou nejsou v současné době vlakové soupravy na převoz kamionů nebo jejich návěsů k dispozici. Problematická je nejen finanční náročnost na pořízení, ale i dodací lhůta, která by při okamžitém objednání byla nejdříve v polovině roku 2013. Nedostatečná je rovněž kapacita překladišť umožňujících naložení kamionů na vlak, a to na obou stranách.

Jak upozorňuje ČESMAD BOHEMIA, i kdyby se hypoteticky během následujících let podařilo všechny nastíněné problémy vyřešit a Česká republika by masivně do tohoto projektu zainvestovala, nasazení 5 vlakový souprav denně by znamenalo převoz 100 – 200 kamionů. Při současné intenzitě dopravy by kombinovaná doprava odvedla z D1 pouhé 1 – 2 procenta kamionů. Podle vyjádření ČESMAD BOHEMIA je jedinou cestou promyšlená organizace uzavírek, kdy osobní vozidla využijí objízdných tras a proud velkých vozidel zůstane na dálnici, aby nedevastoval a neblokoval objízdné komunikace.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).