Orco se v prvním kvartále propadlo do ztráty, byla horší než předpovědi analytiků

21. 5. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Společnost Orco se v prvním kvartále letošního roku propadla do čisté ztráty 45,7 milionů EUR. Vyplývá to z neuaditovaných výsledků, které společnost zveřejnila po včerejším obchodování na burze. Z výsledků dále vyplývá, že tržby vzrostly o 16 % na 54,8 milionů eur. Důvodem jsou zejména vyšší tržby z prodeje rezidenčních jednotek, upozornil ve své analýze Patrick Vyroubal, analytik společnosti ATLANTIK.

Ten zároveň dodal, že provozní ztráta dosáhla 1,4 mil. eur. Celkově pak Orco vykázalo čistou ztrátu 45,7 milionů eur, která byla vyšší, než analytici předpovídali. Námi očekávaná čistá ztráta byla 17,1 milionů eur, což bylo dáno výrazně horším než očekávaným finančním výsledkem, když byly zaznamenány výrazné kurzové ztráty a ztráty z přecenění derivátů – tyto ztráty ale mají nepeněžní povahu, uvedl Patrick Vyroubal, který zároveň připomněl, že čistá ztráta v prvním kvartále loňského roku činila 12,8 milionů eur.

Výsledky developera nepotěšily ani sdružení minoritní akcionářů SOS Orco. Podle sdružení se na výsledcích za první čtvrtletí letošního roku zákonitě projevil meziroční propad prodeje bytů. Za částečně potěšující zprávu naopak SOS Orco označuje pokles provozních nákladů firmy. Vypovídající hodnotu čísel ale podle sdružení snižuje nezveřejnění auditovaných hospodářských výsledků firmy za loňský rok.

Postup, kdy jsou zveřejněny čtvrtletní výsledky firmy, aniž by byl dokončen audit čísel z předchozího roku, je nestandardní. Nejistota, ve které nás vedení společnosti Orco Property již delší dobu drží, nikomu neprospívá. Myslím, že většina investorů a nejen těch menšinových, je neustálým mlžením ze strany managementu firmy skutečně znechucena, uvedl Luboš Smrčka, předseda sdružení SOS Orco.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).