A nemůže to být náhodou způsobeno samotnými eshopy, jenž v touze vydělat pošlou několikrát rozbalený, nekompletní, opotřebovaný a kolikrát i nefunkční výrobek. Vždyť když někdo vrátí zařízení ve 14denní lhůtě, než eshop vrátí peníze jej prodá znovu... Mne odnaučili věřit nákupům přes internet zde zmíněná kasa, aprias z ostravy, aukro...
Já vidím příčinu v předraženém poštovném. Jak je možné, že čínský obchod jako např. Deal Extreme zasílá i dolarové položky zdarma, zatímco české eshopy nás chtějí stáhnou o více než stovku i v případě, kdy se jedná o zboží v obálce velikosti CDčka (předplacená SIM karata, osobní zkušenost)
Je pravda, že doprava zdarma by e-shopy nepoložila, případně za symbolických 50,-- které jim opravdu vzniknou, ale pak je tady otázka, proč by to dělali, když si lidi za to připlatí a konkurence to má taky. Další je, že spousta obchodů si to nemůže ani dovolit při těch maržích co mají
Osobně si myslím, že u čínských obchodů to berou jako otevírání dveří k dalším obchodům a proto neřeší poštovné. Někdy by se české e-shopy nad sebou měly zamyslet.
Oni si lidi většinou ani moc nepřiplácí, ta padesátikoruna je totiž pěkná blbost. Pošta tlačí podavatele do Balíků do ruky/na poštu a tam náklad obchodníka rozhodně není 50 Kč. Cena s dobírkou je někde na 142 Kč. pošta sice dává určité slevy, ale to je pár procent, takže jestli se menší obchod dostane s cenou o 15 korun níž, může být. Ono, za to poštovné (a te´d se to týká opravdu jen ČP) poděkujte Kalouskovi, protože to je ten, co za to může. Během posledních let totiž udělal několik kouzelných hrátek v zákoně o DPH a díky tomu se cena poštovného zvýšila o desítky korun. Nejdřív to byla nemožnost přefakturace služeb s nulovou DPH a potom převedení většiny poštovních služeb (ty co nejsou standardní) z nulové sazby do základní. Takže proto jsou ceny poštovného a balíků ČP tak vysoké. za to nemohou eshopy. A asi uznáte, že když pak někdo posílá věc třeba za 500, na které má sotva 50 korun a pošta za to poslání účtuje 140, tak Vám to nebude posílat za svý. To by asi nefungovalo. A ne každý eshop posílá zboží za tisíce na balík.
Je to o konstrukci ceny. Pokud nabízíš zboží např. přes zbozi.cz, tak tam lze uspět s nízkou cenou zboží - zákazníci to podle ceny vybírají - to nemusí znamenat, že máš dopravu za 500, ale prostě 100 se považuje za akceptovatelné. Změna nastane až bude zboží ukazovat rovnou i dopravní náklady. Stejně ale bude mít zboží dodané do kamenné pobočky cenovou výhodu.
DX ti zašle cokoliv zdarma, protože je Čínský!! Když něco nedojde, dojde poškozené nebo je jakýkoliv problém můžeš si stěžovat maximálně na Lampárnu a nemusí ti to vůbec nijak kompenzovat - posílají obyčejnou poštou BEZ POTVRZENÍ.
Naopak český eShop ze zákona ručí za to, že se zboží nepoškodí, že ho uživatel skutečně převzal (takže nejlépe s dodejkou oproti podpisu), nelze tedy posílat obyčejně.
Jinak zkus se někdy podívat do ceníku pošty!
http://www.ceskaposta.cz/cz/sluzby/baliky/cr/balik-do-ruky-id36476/#9
Dobírka stojí 40 Kč (14 Kč za službu + 26 Kč za Pk A), takže obchodník jen poplatek přeposílá poště!
Balík do ruky stojí podle váhy, každopádně nejlevnější je do 2kg za 102 Kč + 12 Kč dodejka (pokud je to křehké tak +30 Kč). Takže 114 Kč za nejlevnější balík do ruky a 144 Kč, pokud je to křehké. Samozřejmě obalové a balící materiály, krabice atd., obchodníkům taky nenosí Ježíšek, ale musí je kupovat, zrovna tak musí někdo zboží zabalit a odvést na poštu a to se opět musí zaplatit.
Takže jestli obchodník účtuje jednotnou cenu 120 Kč za zaslání balíkem do ruky, ve většině případů to ještě dotuje z marže na zboží.
Osobně se divím, že ještě urýpaným čechům vůbec někdo něco prodává. Já jsem prodej v ČR úplně ukončil a prodávám výhradně do zahraničí a nemám jedinej problém - nikdo mi nevymrčuje kvůli drahému poštovnému, nechce nesmyslné slevy nebo "ultra servis" u zboží v malé hodnotě.
Obchodníkům doporučuji učit se jazyky a expandovat do zahraničí. ČR a její umrčené nespokojence je nejlépe přenechat konkurenci, ať si je užijí!
Opravdu by mě zajímalo, jak mi Číňan zvládne poslat přes půl světa žárovky třikrát levnější než tady a bez poštovného. Nebo spoustu věcí v ceně jeden dolar. Nebo je schopný mi na dálku ty peníze vrátit, když dodaná věc nefunguje, a stačí mi jen pohrozit negativním review. Žádné soudy, reklamace, nebo balení zboží a poslání zpátky. Čeští prodejci si zaslouži ve velkém zkrachovat.
Tak jako spotřebiteli je mi to upřímně jedno, kde se ta cena bere. V konečném důsledku mě zajímá poměr cena/kvalita, který je u Číňana bezkonkurenční pro spotřební věci, proto české obchody s týmž podporovat nehodlám.
Taky, když nám Číňani sponzorují žárovky, spotřební elektroniku a spotřební oblečení, Poláci zase vepřový a brambory, můžeme se na jejich výrobu konečně vykašlat a dělat něco užitečného, co Číňani ani Poláci neumí. Třeba vyrábět stroje na výrobu zmíněných triček, žárovek, nebo traktory na brambory. A přestat lejt peníze do předem prodělečných odvětví.
Stát by si měl zachovat alespoň základ výroby ve všech odvětvích (mimo úplné hi-tech) +-5% trhu. Čína může kdykoliv změnit politiku. Jako nám Rusko může zavřít kohoutky s ropou, Čína může kdykoliv říci, že "už ne", protože jsme se postavili na stranu Japonska ve válce o 3 ostrovy. Zatím nám jen odrovnává jedno odvětví za druhým - garance možností dodávek na věčné časy ale neexistuje a je to prostě velká páka.
"můžeš si stěžovat maximálně na Lampárnu"
No ja jsem si dvakrat stezoval na dealextreme(jednou nefunkcni vec, podruhe prislo neco co jsem si neobjednal) a v obou pripadech mi to obratem poslali znovu. Uz jsem u nich mel mozna tak 20-30 objednavek za celkovou sumu cca 1500 USD a plna spokojenost.
Nemám celkem problém s tím, když chce prodejce poštovné 100-140 korun za balík třeba 2kg placený dobírkou u zboží v ceně 1000 korun. S tím skutečně má náklady jednoznačně vyšší, než je přijatelné procento marže z ceny.
Vadí mi ale, že tuto cenu poštovného chce i v případě, že bych měl zájem o nějakou drobnost (která přitom klidně může mít cene ve stokorunách, ne-li nad 1000), která se dá optimálně poslat v "bublinkaté obálce" a jsem ochoten zaplatit předem. Pak jsou skutečné náklady někde od 30ti korun, ale většina shopů s tímto vůbec nepočítá. Pak se ale nemohou divit, že se na ně zákazník buď vykašle úplně anebo je tlačí k osobnímu předání...
Na to je jednoduché odpovědět.
1) máte 100 objednávek denně, které stíháte řešit jen tak tak ... do toho vám napíše 1 zákazník a chce řešit 50,-, které ušetří na poštovném, protože teď má zrovna čas to řešit. Budete to jako obchodník řešit? Dáte pokyn zaměstnanci ať si vypisuje nesmyslné emaily s člověkem, kterému se nedá říkat věrný zákazník, protože věrný zákazník nehledá levnější nákup, ale spolehlivý nákup?
2) pošta nemá vychytaný systém odesílání doporučených dopisů. musí se jim skládat nesmyslná kauce apod. svozy neexistují, pouze v případě extrémního objemu (ne 1 dopis). Opět. Budete platit zaměstnance, který poběží na poštu z dopisem? Budete to extra řešit se zákazníkem kvůli jeho učetřeným 50,- Kč???
Logicky se zamyslete a odpovězte si sám ...
Já s Vámi souhlasím, ale pojem "věrný zákazník" ve Vašem příspěvku vyznívá jako "nechámsisrátnahlavu zákazník." Ta věrnost, když už to tak nazýváte, by měla být nějak oboustranně zakotvena. Takže pokud by se Vám takto ozval zákazník, který u Vás měl už 10 objednávek, tak ho přestanete považovat za věrného? Chápu, že se nevyplatí péče o někoho, kdo si objednal poprvé za 100,- Kč nějakou ptákovinu, ale pokud si někdo objednal za 15 000, tak by naopak měla být vstřícnost z Vaší strany samozřejmostí i bez nějakého dlouhého mailování. Kromě toho, existuje i pár podnikatelů, kteří určitý ústupek nebo vstřícnost (která je něco stojí) berou jako svou osobní reklamu. Člověk, kterému vyhoví i v drobnosti se s velkou pravděpodobností stane právě tím věrným zákazníkem.
Kdybys u vhodného zboží měl zaslání doporučenou zásilkou při platbě předem jako standardní možnost v eshopu, tak si jednak o tom nebudeš muset s každým zákazníkem mailovat a druhak to bude používat daleko víc lidí a možná i tací, co právě blbost za pětikilo koupí kvůli poštovnému jinde o padesát dráž ale s možností osobního odběru..
Můj odhad je, že Čína nějak přímo nebo nepřímo (přes čínskou poštu) obchodníkům tyto náklady kompenzuje (dotuje). Protože zvláště u drobného zboží nemůže marže stačit ani na to, co si mezi sebou účtují pošty při předání zboží k vnitrostátní přepravě (nevím, jak je to na mezinárodní úrovni, ale v rámci EU si přeúčtovávají 2/3 vnitrostátního tarifu, proto může stát balík z Německa do ČR (německá pošta platí české 2/3 českého vnitrostátního tarifu) méně, než z ČR do Německa (Česká pošta platí německé 2/3 německého vnitrostátního tarifu)).
Na druhou stranu je pravda, že by české obchody místo drahých obchodních balíků mohly více využívat cenově výhodnější doporučený dopis (automaticky pojištěn na 500 Kč, navíc z případné náhrady se neodvádí DPH) a cenné psaní.
Jinak také pozoruji, že některé internetové obchody se sdružují a ve městech, kde nemají pobočku, organizují různé "výdejny". Pokud má taková výdejna rozumnou otevírací dobu a je na dopravně přístupném místě (ideálně u metra), tak je to často výhodnější, než si jít pro zásilku na poštu.
doporučený dopis a cenný psaní není řešení. jde to dělat třeba během roku, kdy na pošte není provoz, ale pokud vezete desítky zásilek na poštu v posledním čtvrtletí, tak vás tam lidi ukamenují, protože tam půl hodiny blokujete okýnko. Dělal jsem to takhle první rok, druhé Vánoce byly smrtící, týden po Novém roce už jsem měl smlouvu na obchodní balík. Bohužel, tak to je.
Tak tohle už jsou zákulisní detaily, které běžně nejsou známé, nicméně to se ty obchodní balíky tlačí nějak bokem mimo přepážku?. A pokud tedy už s poštou uzavřu nějakou rámcovou smlouvu, tak nejde dělat to samé s doporučenými zásilkami?
Posílat věc za 500 Kč jako OB za 140 Kč je hovadina pro obě strany. U takto malé částky klidně zaplatím předem a doporučená zásilka pak podle váhy vyjde na 26 - 49 Kč, což už je snesitelné.
Hlavní výhodou obchodního balíku je, že si pro něj pošta přijede (pokud se to ve smlouvě dohodne) až do firmy - pak je ještě lepší uzavřít smlouvu na profi balík, který je to samé, jen o fous levnější.
Pro doporučené dopisy a cenná psaní si nepřijede. Doporučený dopis ještě jde, ale cenné psaní je skutečně vopruz, zadání jednoho na přepážce trvá tak 3-4 minuty (vím z vlastní zkušenosti, pracoval jsem ve velkoobchodě). Na druhou stranu některé pošty mají přepážky pro hromadná podání a dá se tam podat i ten doporučený dopis i to cenné psaní. A když se to s poštou domluví, jde podat celý balík zásilek jen tak "přes okýnko" a pro potvrzení si přijít druhý den.
Jenže i ten čas toho pracovníka, co musí kvůli 15 zásilkám strávit u okýnka na poště hodinu něco stojí (plus cesta na poštu a zpět), takže chápu, že pro velkou firmu je ten obchodní balík nakonec asi jediné rozumné řešení :(
Posta si prijete i pro obycejny dopis ... pokud toho odesilate primerene mnoztvi = nikoli kusovky. Pokud budete posilait stovky balicku denne, tak se u vas denne otoci svoz i nekolikrat. Samozrejme po vas posta pak taky chce, abyste ji to predaval radne roztrideny podle destinace.
Možná se něco změnilo, nebo to byla jen neochota "naší" pošty, nám pro CP odmítli jezdit. Pravda, že jsme jich tak moc neměli - byli jsme velkoobchod, takže spíše malé množství větších zásilek (i když sem tam i nějaká ta oprava na soukromou adresu) - docela jsem s pobočkou "válčil" jak co se týče přijímání cennějších balíků (nad 30 000 Kč už začínaly problémy kdy jsme se "hádali" jak musí a nemusí být zabalený), i jejich doručování (jak byla hodnota zásilky cca nad 50 000 Kč, tak ji "výjimečně nedoručili z důvodu vysoké ceny", nakonec se to opakovanými stížnostmi podařilo "posunout" na 200 000 Kč).
Cece, co to placate ... garazistu nepovazuju za shop ... normalni shop ma smlouvu s postou (nebo jinym dorucovatelem), baliky jen polepi, vyplni prislusnej formular/nebo posle elektronicky, a dopravce/posta si sam posle svoz .... takovyho hovadiny radsi uz nikdy nepiste, zjevne vubec netusite ....
Niektoré za nízku cenu posielajú ako reklamu, aby získali kontakt. Ale mnoho tých malých vecí je drahších ako kúpených priamo tu. Napr. kúpil som stolnú led lampu za 8USD, na nete v czsk shope bola za 7-8€ + poštovné. Vypadalo to ako výhodná kúpa. O polrok som zablúdil do lacného obchodíku a tam tá istá led lampa bola za 2,50€. Tak som tam kúpil stolné dig. hodiny. Za 1,50€. Na ebay boli po 4,50USD.
Nie je všetko kúpené cez net tak lacné ako to vyzerá. Len nám sa to tak zdá, lebo tu keď vyložia kontajnery platené za tony tovaru, ktoré keď ocenia majú v EÚ cenách mnohonásobne vyššiu cenu, sú v skutočnosti vyrábané, veľkoobchodmi objednávané za smiešne ceny. Ak sa čudujete prečo u číňanov nemajú veľké čísla oblečenia, je to preto, že ak niečo objednajú, príde im kontajner a oni nevedia čo je v ňom. Zistia to až po vyložení, vytriedení. Nekupujú tričká z kusov z a, z b, z c, ale tričká 300kg, 2 kontajnery a pod. V tých kontajneroch je 60-80% čínskych veľkostí.
Hlavním důvodem tady u nás vidím nekvalitu poštovních služeb. Poškozené balíky jsou na denním pořádku, vyřizování reklamací je během proti cihlové zdi a nemají problém místo doručení balíku raději informovat, že nikdo nebyl zastižen, přestože člověk čeká celý den jak id...t doma. Vrcholem pak je, když si PPL chce opsat číslo občanky. Prý jsou pošta a ta to ze zákona může :-) Asi jim nikdo ještě neřekl, že to může zatím v česku opravdu jen pošta. No, jenže bez toho zásilku vydat nechtějí...
Jistě, protože v ČR je řada vykuků, kteří si zásilku přeberou, ale pak tvrdí, že ji nepřevzali a chtějí vrátit peníze.
Dokud jsem ještě prodával i v ČR a měl prodejnu, tak mi to dokonce tvrdil jeden debil i v kamenné prodejně! Přišel za dvě hodiny po tom, co si odnesl zboží s fakturou s tím, že mu prý byla jen vystavena faktura, zaplatil peníze, ale zboží jsme mu prý nedali!!! A že chce vrátit peníze...
Samozřejmě jsem ho poslal do někam a ten hajzlík zavolal policii!
Naštěstí byl na prodejně nainstalovaný kamerový systém 4 kamer a na každé z nich bylo vidět jak si zboží bere a odnáší, takže policie si nakonec odvezla tohotu vykuka. Případ ale vyčetřili s tím, že ho odkládají, protože to prý nebyl podvod, ale "pán jen zapomněl, že zboží dostal" :-D LOL
Takže v takovém státe bych byl pro ať se při předání zboží nejen zásilka podepisuje s občankou, ale ještě ať se i předání natáčí, udělá se biometrický scan sítnice, odebere se DNA a otisky prstů :-)
Z vašeho přístupu ve vašich příspěvcích lze vysledovat otevřený přístup k zákazníkům, který vám jistě nese ovoce...
K vašemu druhému příspěvku - pokud jste mu dal podepsat, že zboží převzal, nemusíte nic řešit. Pokud to byla jen faktura, je to účetní doklad o zaplacení zboží (nebo k zaplacení zboží). Nenahrazuje smlouvu, ani dodací list. Že jste se nenamáhal zajistit si alespoň základní právní minimum pro začátek podnikání, je vaše hloupost. Často u nás řešíme takové lidi, kteří si něco napíšou do faktury a pak se diví, že to není právně vymožitelné.
Kdybyste jinak četl pozorněji, nevadí mi, že ověří totožnost dle občanky. Vadí mi, že si údaje z občanky opíšou (číslo občanky atd.).
Ono obecně doručit cokoliv do PO boxu je problém. Také jsme měli zákazníka, který trval na doručení zásilky do PO boxu a vyhrožoval zrušením smlouvy. Tak jsme se dohodli s DHL a těch 18 nebo kolik palet to bylo mu tam poslali. Pracovníci pošty se zasmáli, zákazník zuřil a smlouvu zrušil, protože byl za hlupáka a tváří v tvář s místností z poloviny zaskládané jeho "zásilkou" to neuměl okecat. Od té doby plně chápu interní pravidla přepravních společností "do PO boxu nikdy nic nevozíme".
Soudím, že za to může hlavně (ne)kvalita doručovacích služeb. Zatímco v USA zkusí doručit zásilku v různých časech, jaksi automaticky, u nás pošta prostě rovnou přiveze lísteček. Balík můžete poslat "na poštu", což je v podstatě jako vyzvednout na pobočce, jen s větší frontou, nebo "ro ruky", ovšem to musíte znát telefonní číslo, na které pošťák zavolá, kdy přijde - a když nejste doma, stejně skončíte na poště. Případně zkusíte PPL, ale když vás nezastihnou, pošlou vás do depa (vyzvednout si televizi a pak s tou bednou jít kilometr na autobus a přes celé město hromadnou dopravou...)
Zacházení se zásilkami je u všech doručovacích firem obdobné: nacpat to do auta, přehrabat, přeházet, však se to snad úplně nerozbije, drobné oděrky se nepočítají.
Tenhle trend docela podchytila zasilkovna.cz - sit mnoha vydejnich mist, kterykoli eshop muze tato vydejni mista velmi levne vyuzivat k distribuci sveho zbozi :) Pride me to jako velice chytry podnikatelsky zamer.
Osobne taky preferuju osobni odber. Prestoze bydlim spis ve stredne velkem meste, shodou okolnosti tu sidli jeden maly eshop s elektronikou (a elektrinoka je to co po netu kupuju nejcastejc).
Jj, nejak je to posledni dobou vsude a takove - jeste dnes k odberu, kdy SMS o moznosti odberu prijde pet minut pred zaviraci dobou. Ano, slib splnili, ale :) Ja kupuji vicemene vse na Amazonech (de, co.uk, com) - ve vysledku s postovnym se to prodrazi, ale zase sluzby (neni neresitelny problem) a k tomu dostavam v praci za hvezdicky moznost gift certifikatu :) Zadny cesky eshop v nabidce neni...
Osobně preferuji osobní odběr kvůli dodacím podmínkám. Drtivá většina eShopů a dopravců totiž fungují stylem "když to dnes objednáte, tak vám to dorazí v pondělí, úterý nebo ve středu a hodinu před doručením vám zavolá někdo z přepravní společnosti". To si mám jako vzít 3 dny dovolené a čekat kdy přijedou? Poslední dobou už to dokázali často zkrátit na jediný den, ale i tak je to pořád jeden den dovolené a nesmíte jít nikam daleko, protože vám budou volat až když už budou na cestě. Doručení v daný den mezi 18:00 a 20:00 je tatím služba, která chybí. Oproti tomu naplánovat si, že se cestou z práce stavím na výdejně, je dost pohodlné. A pokud se jedná o výdejnu, kde mají otevřeno i o víkendu, tak je to značka ideál. Už jsem několikrát zkoušel i doručení do práce, ale to nefungovalo o moc lépe - zůstat 3 hodiny přečas v práci jen proto, že řidič má alternativní názor na "mezi 2 a 4 odpoledne", není jen tak.
Zboží si stejně ale vybírám po internetu. Kamennou pobočku navštívím jen jednou a to právě na vyzvednutí zboží.
"Je to dáno hlavně tím, jak je tuzemský trh geograficky malý. Zkuste si představit, že by si třeba ve Spojených státech zákazník z Washingtonu letěl pro své zboží do Los Angeles."
Náš trh je sice malý, ale i tak, zkuste si představit pražáka, jak si jede vyzvednout zboží do Brna ;)
... v poštovní budově lítají balíky (krabice) přes celou místnost (5 m daleko), na zem a ostatní balíky. Před očima vedoucího, sám jsem to viděl na vlastní oči. Nyní jsem dostal zásilku, v krabici byla díra 15x15 cm, do povrchu krabice byly vrypy, několik linií ... samozřejmě jsem zásilku odmítl z důvodu poškození převzít. Doručovatel mi nechtěl vypsat potvrzení o poškození, dokud jsem nezavolal svědka. Stejně odjel a nedal mi kopii, navíc mi po chvilce přišla e-mailem zpráva, že jsem nebyl zastihnut. Po stížnosti na poště jsem si myslel, že to bylo napraveno, ovšem potvrzení mi zase opomněly vydat. Musel jsem tam ještě další den a bránili se zuby nehty, ale donutil jsem je to napsat. Ještě ten den mi zase přišel e-mail, že jsem si nevyzvednul zásilku. Totéž na sledování balíků, ale i s infem, že chystají balík u dodací adresy (Příbram - CZC.cz). Dále řeším dopis, který s pro jistotu s oběma názvy firmy (starší a nový) mi přišel z Příbrami zpět, prý nedoručitelné - firma se přejmenovala. Nedávno jsem řešil stížnost, poštovní doručovatel se ani nenamáhal zazvonit a vhodil přímo oznámení o nezastižení adresáta do schránky, sledoval jsem to za oknem s ještě jednou osobou. Předtím minimálně 5x vhozeno oznámení o nezastižení, zazvonění a rychlý "úprk" vozidlem. Ještě před těmito incidenty se mi běžně stávalo, že mi přicházeli balíky evidentně rozbalené a prolezlé ... Ostatní doručovatelské firmy na tom nejsou lépe, DPD a PLL vozí díky malým autům a postupně (přehrabování balíků) zásilky tak, že ty nejmenší a nejkřehčí končí vespod pod velkými a těžkými. Házení s balíky běžné ...
Pošta doručuje v pečlivě vybrané době, kdy je doma minimum lidí - u nás kolem deváté ranní. Kdo pracuje. je v práci pokud nejede na směny a nemá náhodou odpolední nebo noční, protože i ta nejklouzavější pracovní doba začíná zpravidla v devět. Školáci a študenti jsou ve škole, důchodcové a maminky na mateřské zhusta na nákupech ... pošťáci to znají a doručují jenom papírek, protože svůj obvod docela znají a vědí že nemám co být doma. nýbrž v práci, když náhodou doma jsem.
Takže zajet na poštu a platit předražené porto - to si raději zajedu na výdejní místo, přijde to levněji.
No a když se obtěžují, je to různé - od arogantního zaječení v domácím telefonu "poštáááá" a když seběhnete čtyři patra dolů, tak jste seřván, že máte ssebou jenom tisícovku a nikoliv odpočítanou částku a na nesmělé pozeptání, pročže nedoručují ke dveřím, je zaječeno "kam bych přišla, kdybych musela vždycky lézt ty schody" (no, dáma měla dobrých třicet kilo přes váhu, tak se to dalo pochopit; nepochopil jsem ovšem, proč pošta na místo doručovatele nasazuje jedince fyzicky doručení obtížně schopného) až po samozřejmé doručení ke dveřím (čtvrté patro bez výtahu) s popřáním dobrého dne - ale to se stalo jednou jedinkrát.
Takze hodne prodejcu, aby byli nejlevnejsi, nabizi krom doporucka za 40 kacek taky obycejne psani za dvacku, samozrejme maji i nejake negativy od kupujicich, kteri pry zbozi neobdrzeli. A navic za doruceni je zodpovedny prodejce, muhehe. Jak muze v realu zodpovidat, ze zbozi nerozkrade dorucovatel nebo nezapre kupujici, to fakt nevim. V OP to tak maji a je tedy jedine na prodejci, jestli do toho pujde. Ja obycko tedy taky zacal kvuli konkurenci nabizet, tak si zasilky aspon fotim a zapisuju extra na papir abych mel pro sebe aspon dukaz, ze jsem to fakt odeslal a nezapomel, pac po dvou tydnech a stovce zasilkach si uz fakt nevzpomenu.