Můj odhad je, že Čína nějak přímo nebo nepřímo (přes čínskou poštu) obchodníkům tyto náklady kompenzuje (dotuje). Protože zvláště u drobného zboží nemůže marže stačit ani na to, co si mezi sebou účtují pošty při předání zboží k vnitrostátní přepravě (nevím, jak je to na mezinárodní úrovni, ale v rámci EU si přeúčtovávají 2/3 vnitrostátního tarifu, proto může stát balík z Německa do ČR (německá pošta platí české 2/3 českého vnitrostátního tarifu) méně, než z ČR do Německa (Česká pošta platí německé 2/3 německého vnitrostátního tarifu)).
Na druhou stranu je pravda, že by české obchody místo drahých obchodních balíků mohly více využívat cenově výhodnější doporučený dopis (automaticky pojištěn na 500 Kč, navíc z případné náhrady se neodvádí DPH) a cenné psaní.
Jinak také pozoruji, že některé internetové obchody se sdružují a ve městech, kde nemají pobočku, organizují různé "výdejny". Pokud má taková výdejna rozumnou otevírací dobu a je na dopravně přístupném místě (ideálně u metra), tak je to často výhodnější, než si jít pro zásilku na poštu.