Náklady na převoz zboží, obsluhu, atd. snad vznikají pří každém způsobu odběru. A když už je chtějí ty íšopy zpoplatňovat, ať poplatek za nejlevnější způsob dopravy zahrnou do ceny a dají příplatek na ostatní. Jak pak má potom člověk porovnávat nabídky, když celkovou cenu zjistí až po potvrzení objednávky (kde se obvykle poprvé dozví cenu dopravy/vyzvednutí).
Jasně při prodeji, když si zákazník vyzvedne zboží je něco navíc, přeci stačí když zaplatí :D
Boha, když "obchodník" vymyslí chujovinu a dostatečně "filosoficky" vysvětlí ovce to začně bečet do světa místo obchodníka :D
Obchodníci si můžou říkat co chtějí já jako zákazník říkám, že normální je ředat osobně. A když obchodníci říkájí, ž ezákazník má vždy pravdu, pak dle stejné logiky obchodníci lžou...
Nebo obchodník má vžd ypravdu i když lže? :D
Ale ve srovnavaci musi byt zahrnut v cene zbozi!!! A samozrejme musi byt i osetrno, aby se viditelne odlisil prodejce co ma sice osobni odber zdarma, ale pouze u sveho jednoho skladu nekde v poli za mestem... Nejlepe aby se srovnavace prizpusobili temto vykukum co si daji nejnizsi ceny za ktere u nich nenakoupite, treba tak, ze kazdy prodejce bude mit povinnost uvest kolik se za jaky odber plati a zobrazovat defaultne cenu vcetne techto nakladu a kdyz nekdo bude chtit klidne at tammaji ctverecek pro zobrazeni ciste cen za zbozi nekolik skutecne zaplatite a jeto...
Jak vidno, tak nás někteří obchodníci opravdu chtějí oškubat. Opravdu se nikdo nemusí bát, že by při osobním odběru byl na tom obchodník, tak špatně, že by si zasloužil ještě nějaký speciální poplatek.
Navíc to, že internetový prodejce má kamennou pobočku beru jako zákazník za jednoznačné plus. Např. kvůli reklamaci, či možnosti si dané zboží "ošahat".
jinak ale eshopy celkem chápu. Oni prostě nic jiného než že seženou zboží a to vám dopraví domů ani nedělají, pak dá rozum že za to chtějí zaplatit.... dříve sice mívali zisk zakalkulovaný v navýšené ceně produktu ale toto navíšení se jim díky vyhledávačům jako zbozi.cz nebo heureka.cz opravdu znacne zredukovalo a tak hledaji primejsi zdroje prijmu. Ja s tim nemam problem. Alespon vidim za co jim vlastne platim a neschovavaji svuj zisk jen do ceny predrazeneho produktu.
Před lety bylo běžné, že člověk mohl odebrat zboží zdarma přímo na prodejně. Případně přímo ve skladu. Jenže dnes se za osobní odběr považuje i to, že eShop pošle zboží na nějakou adresu, kde si to pak člověk vyzvedne.
Třebas Alza má osobní odběr zdarma. Jenže právě v tom jejich skladě v Holešovicích. Mohou vám to poslat i na jiná odběrní místa, ale to už je za peníze. A teď je to spíše filozofická otázka, jestli je oboje osobní odběr, nebo jen to první (osobně si to odeberu ve skladu). Já osobně si myslím, že když si to nechám poslat někam na pobočku, tak chtít za to jednorázově (=bez ohledu na výši objenávky / počet kusů) 25Kč je v pořádku.
pokud si to objednávám k osobnímu odběru někam na Uloženku, Zásilkovnu atd. (čili provozovnu třetí strany) tak nemám problém zaplatit poplatek (v přijatelné výši, protože vím, kolik ty odběry stojí, sám přes tyto firmy posílám). Ovšem poplatky za vlastních pobočkách nebo obchodech jsou prasárna a nejsou nijak obhajitelné, zajímavé je, že je nejvíc vybírají ty největší eshopy...
Můj názor obchodníka je jednoznačný - za osobní odběr příplatek. Problém je v tom, že spousta zákazníků je schopna si přes internet objednat píš´talku za 20Kč a poté si ji chce vyzvednout zdarma. A není jich málo - vlastní zkušenost. Ona agenda s elektronickým vyřízením objednávky také něco stojí a pokud si pro objednávku zákazník přijde ještě osobně, tak se vše velmi prodraží. Internetový obchod je specifický také tím, že marže jsou mnohem nižší, než jinde a narozdíl od kamenných obchodů jsou zde velké náklady na reklamu. Celkové náklady na vyřízení jedné objednávky se v lepších případech pohybují kolem stokoruny, v horších i dvě, tři stovky. Můj názor je tedy, věnovat se jedné věci pořádně - buď internetový obchod, nebo kamenný. Každý chce svoje, každý je třeba dělat s jinou strategií, jinak zákazníci nebudou spokojeni.
Obchodníku,
jsem rád, že kvuli takovým jako seš ty, už v Cesku nežiju. A za kolik bys mi tu píštalku v bublinkové obálce poslal domu do schránky?
Na tebe a ostatní eshopy v Cesku by platil amazon.de, kde vetšinou já všechno kupuji. Nad 20€ (dejme tomu teda 500 Kc) posílá zdarma, knihy, cdcka vždy zdarma. Pošleš mi knihu za 50 Kc zdarma? S tím, že ti ji mohu bez jediného ceknutí poslat zpátky, a to tak, že na 3 kliknutí si vytisknu vratku, nalepím na balík a pro me za 0 €/Kc ti ji pošlu zpet a ty mne opet bez jediného slova vrátíš do cca týdne peníze??
Redaktore, prosím zeptejte se a udělejte článek také o tom, jestli ty zmiňované e-shopy které chtějí za osobní odběr poplatek, také platí dopravu za dodání zboží k ním a potom se zeptejte českých dodavatelů. Ani jeden zmiňovaný e-shop neplatí nic a chtějí dodávat do druhého dne bez ohledu na cenu objednávky...