Osobní odběry u zákazníků frčí, velké e-shopy rozšiřují své kamenné pobočky

21. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Osobní odběry získávají na čím dál větší oblibě. Velcí internetoví giganti proto vesměs reagují zakládáním nových kamenných poboček a rozšiřováním stávajících.

Velké e-shopy si rozhodně nemůžou stěžovat na nezájem zákazníků. Řada z nich však rozšiřuje své služby i do “offline světa”. Obchody zakládají, či plánují základat, nové kamenné pobočky a výdejní místa nebo rožšiřují již ty stávající. 

CZC.cz bude mít 28 poboček

Například obchod CZC.cz otevře za několik dní prodejny v Chomutově, Prostějově a Trutnově. V Trutnově se CZC.cz spojí s obchodem Skycom a v Prostějově se do barev CZC.cz přebarví společnost Gama Mobil. Už na konci února pak e-shop CZC.cz otevřel dvě partnerské pobočky v Lounech a Havlíčkově brodě. Obě pobočky navíc nejsou pouze výdejním místem. Havlíčkobrodská prodejna poskytuje navíc vzdálenou správu a údržbu serverů nebo zápůjčky hardware a periférií, informoval marketingový ředitel CZC.cz Marek Šalanda. Celkově se tak CZC.cz aktuálně dostává na 28 kamenných poboček.

Jak navíc uvádí Marek Šalanda, rozšiřování není u konce a společnost chce pokračovat ve zvyšování počtu poboček stejným tempem i nadále. Nakupující mají o osobní odběry zájem, protože jsou bezplatné, mohou si zboží prohlédnout a hlavně si ho vyzvednou v čase, kdy jim to vyhovuje – třeba cestou z práce, vysvětlil Marek Šalanda. 

Mall.cz míří do regionů, kde ještě nemá pobočky

Nezahálí ale ani jiní internetoví giganti. Nákupní galerie Mall.cz má v současnosti 10 poboček, když na podzim roku 2012 otevřela prodejnu v Českých Budějovicích. Stejně jako konkurence ale plánuje Mall.cz další rozšiřování. V první polovině letošního roku by mělo vzniknout pět nových poboček, a to v regionech, kde doposud Mall.cz pobočky nemá. Současně s tím Mall.cz plánuje přestěhovat tři ze stávajících poboček do nových, větších prostor, protože stávající kapacita již nedostačuje. Důvody jsou jasné. Zákazníci využívají osobní odběry čím dál více, v současné době si na pobočkách vyzvednou více než polovinu všech objednávek. Současně v místech, kde otevřeme pobočku, sledujeme rychlejší přibývání zákazníků než v místech bez prodejny, uvedla server Podnikatel.cz Michala Gregorová, mluvčí Mall.cz. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Alza.cz rozšiřovala už před Vánoci

Už v loňském roce zvýšila počet svých poboček i Alza.cz, a to na 33 (v Česku jich však má jen 24, v čísle 33 jsou započítány i pobočky na Slovensku). Zároveň s tím rozšířila a modernizovala showroom v pražských Holešovicích. Díky rekonstrukci, která byla provedena v rekordním čase 10 týdnů, se prostory zvětšily o 600m2. Nainstalována byla téměř 1 tuna kabelů, které prochází 200 metry kabelových žlabů. Vytvořeno bylo 400 LAN zásuvek a protipožárním nátěrem bylo ošetřeno více než 200m2 ploch, přiblížil rekonstrukci Petr Pražák, provozní ředitel Alza.cz. Firma rovněž na konci minulého roku spustila službu Alza Drive, která umožňuje vyzvednutí zboží, aniž by zákazník musel vylézt z auta.

Foto: www.isifa.com

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).