Osobní zkušenost s e-shopem má větší váhu než cena

18. 10. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Při výběru e-shopu hraje rozhodující roli osobní zkušenost, která je podstatná takřka pro polovinu nakupujících. Zhruba 43 % zákazníků uvádí, že při hledání online obchodu dají především na cenu. Čtvrtina lidí se poté řídi recenzemi ostatních uživatelů. Vyplynulo to z průzkumu, který uspořádal internetový srovnávač cen Heureka.cz a server Aukro.cz.

Podle průzkumů, které připravujeme každý rok, je vlastní zkušenost s e-shopem nebo recenze ostatních nakupujících stále důležitějším faktorem při výběru e-shopu. Dokonce důležitějším než samotná cena, říká Tomáš Hodboď z internetového srovnávače Heureka.cz.

Význam zkušeností a doporučení při výběru e-shopu neustále roste. Zatímco ještě v roce 2008 tvořily recenze ostatních zákazníků nejdůležitější faktor pro 16 % dotázaných, letos na ně dá už 25 % uživatelů. Čtěte také: Bič na české e-shopy, musejí vracet poštovné. V jakých případech?

Už delší dobu pozorujeme narůstající význam osobní zkušenosti a doporučení. Nejčastějším důvodem pro doporučení je přitom šíře sortimentu, možnost nakoupit zboží za nižší ceny než jsou maloobchodní a nabídka zboží, které není v běžné distribuci. Významný vliv má také bezpečnost a důvěryhodnost, doplnil David Vychytil, ředitel Aukro.cz.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).