Zajímalo by mne u SVJ jak je to s DS každý člen dostal svoje přístupové údaje... když úřad posílá cokoliv na SVJ a adresuje to např předsedovi dostanou tu zprávu všichni členové výboru nebo jen předseda? k tomu mne pak napadá jestli nějakou zprávu dostane jen určitý člen výboru ostatní ji neuvidí jak je to v případě placení datového trezeru dejme tomu že si SVJ bude platit trezor NAVŽDY aby zprávy týkající se SVJ nemuseli nikde archovovat. A časem se předseda změní ten nový dostane "stejnou" schránku včetně archivu "trezor" 20 let zpátky? nebo zprávy pro předchozího předsedu už neuvidí? Imho trezor se platí pro každého člena zvlášť nebo SVJ má jeden pro všechny?
18. 1. 2023, 14:56 editováno autorem komentáře
DS SVJ je jen jedna (IČO), to jen členové výboru dostali každý svůj vlastní přístupový kód do ní. Dokumenty zasílané do DS jsou určeny vždy pro SVJ a ty pak "zpracuje" oprávněná osoba, tedy předseda (pokud ve stanovách není uvedeno jinak). To není jak u SRO, které má víc jednatelů a každý jedná samostatně, takže do DS PO pak může každý z nich a nakládat s doručenou písemností dle vlastního uvážení. Ale s dikce "správného hospodáře" by zásilku neměl ostatním zatajit.
hmm toto není nikde přehledně popsáno jak to mají běžní občané vědět? Stát jim násilně vnutí používání digitální schránky a základní info nedá, nebo dá v tak nesrozumitelé formě a zahlcením mnoha zbytečných informací, že se v tom nikdo nevyzná!
Narážel jsem tím také na to, že do schránky SVJ NEPŘIŠLI žádné přihlašovací údaje pro SVJ ty naopak dorazili každému, dokonce do jiného města, na adresu trvalých bydlišt členů představenstva přitom SVJ má jen jednu schránku v domě ke kterému to SVJ patří tam nepřišlo NIC! :D Někteří z toho byli dost zmatení a psali mi jestli od teď musí se státem komunikovat přes "svoji" datovou schránku ke které dostali svoje OSOBNÍ přihlášení a nikdo jim nenapsal, že ta DS se týká jen a pouze SVJ a že vše co do ní přijde / odešlou vidí i ostatní členové představenstva, byť to může být zřejmé...
19. 1. 2023, 13:29 editováno autorem komentáře
Už jsem na to upozorňoval "vedle" na Lupě: pokud se vymění (kompletně) statutární orgán, nastane situace, kdy do schránky fakticky mají přístup staří členové, ale noví nikoliv - a tento stav potrvá, dokud nedojde ke změně v rejstříku a zřízení nových přístupů.
Otázka je, kudy z toho ven, pokud se zápis protáhne, například kvůli formálním vadám (jako nečitelný podpis...) Reálně tak hrozí, že dokumenty budou (fikcí
) doručovány, ale nikdo se k nim nedostane...
Dobrý den,
jak si tedy mám zřídit datovou schránku, když jsem OSVČ bez IČO na vedlejší činnost (autorské honoráře), tedy fyzická podnikatelská osoba, ale datovou schránku si bez IČO jako fyzická podnikatelská osoba zřídit nemůžu? Nabízejí mi pouze variantu pro fyzickou osobu. Vzhledem k tomu, že se již status datové schránky nedá změnit (jak mě informovali na Czech Pointu), jak si tedy můžu datovou schránku správně založit? A zákon se tedy od 1.1. 2023 ohledně povinnosti zřízení datové schránky pro OSVČ bez IČO nevztahuje? Z komentáře paní Malé v článku to jasné není. Budu moc ráda, kdyby už vyvstalo řešení, datovou schránku si zřídit chci, ale volba mi bez IČO spadá pouze na fyzickou osobu, a nejsem si jistá, jestli je to tak správně. Děkuji.
Dobrý den,
OSVČ bez IČO si mohou zřídit datovou schránku podnikající fyzické osoby na žádost. https://info.mojedatovaschranka.cz/info/cs/65.html
S pozdravem
DM