Hezký den všem, asi budu vůči většině z vás v opozici. Já už osm let nepodávám přiznání jinak než elektronicky. Je fakt, že pro mě se náklady na kvalifikovaný podpis rozpustí, protože podávám přiznání za řadu subjektů. Ale nemůžu si to vynachválit. Nemusím stát žádné potupné fronty na finančním úřadu, sociálce či zdravotce, nemusím hlídat úřední hodiny podatelny atd. Certifikát využiju i při podávání přehledů za zaměstnance. Pro mě je to jednoznačná úspora - především časová. Prostě si v klidu sednu k počítači třeba v neděli v deset večer a mám podáno. Bez cestování, bez front atd.
Daňový portál mně osobně jako uživatelsky nevstřícný nepřipadá. Přiznání podávám výhradně přes něj, upozorní na chyby, dopočítá, hned mám odezvu o přijetí podání, můžu si uložit pracovní soubor a kdykoliv ho použít... Takže za mě žádný problém. O hodně větší "pakárna" mi připadá jednání zdravotních pojišťoven, kdy si některé zřídí vlastní portál, jiné se spojí do skupiny - a v podstatě musíte tytéž formuláře řešit na několika různých portálech. Tam je podle mého zcela jednoduché, aby stát zatlačil na jednotné místo - alespoň pro zdravotní pojišťovny. Formuláře mají naprosto stejné, takže tam není důvod něco "ladit" na jednotný vzhled.