Hezký den všem, asi budu vůči většině z vás v opozici. Já už osm let nepodávám přiznání jinak než elektronicky. Je fakt, že pro mě se náklady na kvalifikovaný podpis rozpustí, protože podávám přiznání za řadu subjektů. Ale nemůžu si to vynachválit. Nemusím stát žádné potupné fronty na finančním úřadu, sociálce či zdravotce, nemusím hlídat úřední hodiny podatelny atd. Certifikát využiju i při podávání přehledů za zaměstnance. Pro mě je to jednoznačná úspora - především časová. Prostě si v klidu sednu k počítači třeba v neděli v deset večer a mám podáno. Bez cestování, bez front atd.
Daňový portál mně osobně jako uživatelsky nevstřícný nepřipadá. Přiznání podávám výhradně přes něj, upozorní na chyby, dopočítá, hned mám odezvu o přijetí podání, můžu si uložit pracovní soubor a kdykoliv ho použít... Takže za mě žádný problém. O hodně větší "pakárna" mi připadá jednání zdravotních pojišťoven, kdy si některé zřídí vlastní portál, jiné se spojí do skupiny - a v podstatě musíte tytéž formuláře řešit na několika různých portálech. Tam je podle mého zcela jednoduché, aby stát zatlačil na jednotné místo - alespoň pro zdravotní pojišťovny. Formuláře mají naprosto stejné, takže tam není důvod něco "ladit" na jednotný vzhled.
Jsem na tom podobně, také mi EPO finanční správy docela vyhovuje - jsem tuze líný a mezi lidi lezu jen v nouzi nejvyšší... Připomínám, že fikce doručení u datové schránky nastává až 10. dnem, což není až tak šibeniční a to upozornění o doručení zaslané emailem u mne funguje na 100 %. Navíc v nouzi (hospitalizace, prodloužení dovolené či zahraniční cesty) lze požádat o zneplatnění doručení... Spíše mi vadí kolik je všemožných i nemožných povinností i pro běžného živnostníka, neustálé novelizace, a obecně záplava byrokarcie i předpisů... Zdarec.
Elektronicky nepodavam, fronty na urade nestojim, oteviraci hodiny podatelen na uradech me prilis nezajimaji. Jedine co staci znat jsou oteviraci hodiny na nejblizsi poste a pak jeste vedet jak poslat doporucene psani. Ano, tento zpusob neni uplne zadarmo, ale porad to vychazi mnohem levneji nez "koupe" certifikatu pro elektronicky podpis.
A jestli mi neco na polo-elektronickem podani vadi, ze vetsina tech statnich portalu stavi na technologii Microsoftu, je treba mit pocitac s Windows, pak si stahnout nejake "doplnky" pro vyplnovani formularu, pro jejich podpis, atd. Vsechno se to toci kolem tech Windows. A kazdy urad pouziva jine technologie, to bylo v clanku zmineno. Je to slozite. Delam v IT, pocitacum docela rozumim, presto tvrdim, ze je to slozite. Nejhorsi formulare ma CSSZ, tam je to super slozite...