Článek je věcně správný, nicméně obsahuje pouze "poloinformaci", týkající se ČSSZ. A ano, uvedený postup je, např. při přerušení výkonu činnosti, jeden z možných. Ale OSVČ nesmí zapomenout na to, že obdobnou informaci o přerušení činnosti musí poskytnout také zdravotní pojišťovně a v některých případech i finančnímu úřadu. Co naopak už mnoho let nemusí, to je oznamovat přerušení živnosti (jde-li o živnost) živnostenskému úřadu.
Nicméně, oznámit přerušení provozování živnosti živnostenskému úřadu má své výhody. Již nějaký pátek (tuším 11 - 12 let) je totiž možné využít i k přerušení tzv. "Jednotný registrační formulář" (JRF) podaný na "Centrální registrační místo", což je právě živnostenský úřad, přičemž v JRF je možné na změnovém listu vyznačit, že ŽÚ má přerušení živnosti oznámit ostatním dotčeným institucím, a on tak učiní.
A pokud má živnostník počítač, přístup na internet a datovou schránku, nebo elektronický OP (nový), nebo registraci na "nia.eidentita.cz", nebo zaručený elektronický podpis, může JRF vyplnit a odeslat úřadu z domova, aniž by se zvedl ze ž.i.d.l.e. (Tečky v posledním slovu jsou uvedeny z důvodu názoru cenzora, že se jedná o zakázané slovo :-D)
(JRF existuje jednak jako webový formulář a jednak jako Java aplikace a dle mých zkušeností je obojí funkční...)