Vlákno názorů k článku Otestovali jsme přepravce pro e-shopy. Komunikace doručovacích firem je na štíru od dr.Manhattan - Po x letech zkušeností s malým e-shopem a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 8. 2014 13:46

    dr.Manhattan (neregistrovaný)

    Po x letech zkušeností s malým e-shopem a odeslaných desítkách tisíc zásilek musím říct, že za mě je jednoznačně nejlepší Česká pošta. Ano, mohou být problémy s doručováním, ale to je problém konkrétních lidí pracujících na konci doručovacího řetězce. Stejné je to u jiných přepravních služeb, ale tam na rozdíl od pošty nic nevyreklamujete, prostě se s váma nikdo nebaví. Na poště dáte stížnost a už se to řeší s konkrétním člověkem, který měl doručování na starosti, protože je to klasický zaměstanec, který musí skákat jak jeho nadřízený píská. Vratky jsou s českou poštou o cca 50 procent menší než u DPD. Když je něco potřeba řešit s obch. zástupcem pošty, tak není problém, ale u DPD pořád nemá čas, je někde u klientů, připadáte si tam jak obtížný hmyz.
    Kupující, který zásilku zaslanou balíkem do ruky poštou nepřevezme (vratka), je na 99 procent individuum, které by ji nepřevzalo ani kdyby mu ji přivezl sám prezident v limuzíně pod nos - všichni kupující jsou dnes informováni maily a několika sms zprávami o průběhu doručování, pošta zasílá i sms o blížícím se konci úložní lhůty (takže tvrzení kupujícího "já nevěděl, že už to pošlou zpátky" jsou vážně jen směšné výmluvy). A povídačky o tom, že je doručovatel nezastihl doma a oni, že na žádnou poštu chodit nebudou a proto se zásilky vrací zpět jsou také jen výmluvy. Když se stane, že vám pošta z jakéhokoliv důvodu nedoručí zásilku (byť jste třeba byli prokazatelně doma), tak si stačí přes jejich web objednat nové BEZPLATNÉ doručení, takže nikdo nikam nemusí chodit a během pár kliků docílí toho, že mu to pošta bude doručovat znovu a bez jakýchkoliv keců z jejich strany. Určitě je to mnohem lepší, než když vám jiný přepravce řekne, že do takové vesnice kde bydlíte jindy než mezi 8-10 hod. nepojede a když vám to nevyhovuje, tak ať si to vyzvednete sami na depu, které je 30 km daleko...
    Česká pošta rozhodně není ideální, je tam co zlepšovat, ale v porovnání s ostatními velkými přepravci v ČR jsou podle mých osobních zkušeností její služby (pro provozovatele malého e-shopu) lepší.

  • 23. 8. 2014 0:39

    T... (neregistrovaný)

    Napsal jste to perfektně i za mě, díky. Nemám těch zásilek desetitisíce, ale jen tisíce zatím, ale zkušenosti prakticky stejné. Navíc pro věci, které lze zaslat v bublinkové obálce apod. a nejsou velké/těžké, neexistuje levnější varianta než Česká Pošta (pomineme-li osobní odběr na Uložence). Proto mě taky obchoďák od pošty pořád drbe, že mám málo balíků do ruky, že mi zdvihne cenu - no jo, ale je rozdíl posílat to za 40 nebo za 80, že jo (+ případná dobírka, ale ta je stejná u obou). Navíc je tam pak benefit pro zákazníka - akční poštovné za 50 Kč a není ztrátové.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).