Používat štítky k označení zpráv, metoda drag and drop pro přesouvání e-mailů do složek, nebo jednoduché připojení více příloh ke zprávě. Takové funkce představí v ostrém provozu letos na jaře nový Seznam.cz Email. Jeho beta verzi, tedy testovací verzi, může veřejnost vyzkoušet již nyní. Prakticky totožné funkce přitom nabízí konkurenční vyhledávač Google na svém Gmailu již delší čas, navíc do něj v nedávné době implementoval napojení na svou sociální síť Google+.
Seznam.cz svou veřejnou Beta verzi svého Emailu spustil dnes. Každý uživatel Seznam.cz Emailu, který má zájem vyzkoušet si jeho novou podobu a pomoci s dalším vylepšením, se může přihlásit do databáze beta testerů. K přihlášení v současné době slouží odkaz na Sblogu, či záložka „Vyzkoušejte“ na firemním facebookovém profilu Seznam.cz. Čtěte také: Seznam.cz upravil mobilní verzi Mapy.cz
Jak informovala mluvčí Seznam.cz Irena Zatloukalová, e-mailová schránka takto přihlášených uživatelů pak bude v řádu několika dní převedena do Beta verze, a tím i nové podoby Seznam.cz Emailu.
Nejzásadnější jsou podle Zatloukalové změny technologického rázu. Nový Seznam.cz Email je postaven jako javascriptová aplikace. Uživatel tedy při práci se svým e-mailem zůstává stále na jedné stránce, čímž se minimalizují datové přenosy,
říká Zatloukalová. Čtěte také: Seznam.cz v roce 2010 utržil přes 2 miliardy korun
Pozměněn byl také design a přibyly nové funkce. Nově mohou uživatelé používat štítky k označení zpráv, ukládat a měnit nastavení či skin Seznam.cz Emailu bez nutnosti znovunačtení stránky. Nově lze také používat metodu drag and drop pro přesouvání e-mailů do složek, přiřazení štítků k e-mailům, a také pro připojení i více příloh ke zprávě,
doplnila Irena Zatloukalová.
Novinky, které Seznam.cz teprve pro ostrý provoz připravuje, jsou přitom běžně dostupné pro uživatele Gmailu od společnosti Google. Ta zprovoznila českou verzi svého e-mailu již v roce 2005 a nově svůj e-mail propojila se svou sociální sítí Google+. Čtěte také: Podnikatel.cz je nově také na Google+
Na základě vývoje dat pozorujeme, že na trhu dochází k postupně konsolidaci na straně uživatelů, tj. přestávají využívat více freemailu najednou a v tomto procesu pouze Gmail vykazuje jako jediný rostoucí tendenci. Určitě je možné pozorovat pořád větší synergii Gmailu s mobily a jinými online službami Googlu jako je cloud nebo Google+,
řekla serveru Podnikatel.cz Janka Zichová, mluvčí českého zastoupení společnosti Google. Čtěte také: Bývalý šéf vývojářů Googlu spustil v Praze projekt, který přinese na trh podnikatelské nápady studentů
Ta zároveň upřesnila, že nároky uživatelů na možnosti freemailů jsou stále vyšší. Samozřejmostí je podle ní například bezpečnost dat (2-step-verification), spolehlivost služby (doručit e-maily) a ochrana před spammem (spam filter a možnost nahlášení spamu).
Neméně důležitý je i user interface, jednoduchost, přehlednost, možnost prohledávání, filtrování, prioritizace, označování relevance, propojování s úkoly a kalendářem atd.,
doplnila Janka Zichová. Podle ní i uživatelé Gmailu mohou vyzkoušet zajímavé novinky v záložce Gmail Labs, kde jsou k dispozici nové funkce jako např. možnost vrátit zpět odesílání nebo připomínka přílohy, pokud se někde v texte slovo „příloha“ objeví. Ty si může uživatel zapnout ve svému Gmailu ihned,
uzavřela Zichová.