Ačkoli spotřebitelé nákup padělků nepovažují za významnější společenský prohřešek, výrobci spotřebního zboží tak přicházejí o 35 miliard eur ročně.
Tato částka odpovídá přibližně dvěma procentům z celkové výše společenského ročního obratu všech těchto výrobců, informuje studie společnosti Ernst & Young. Čím je značka hodnotnější, tím je riziko padělání vyšší. S paděláním svých produktů se pravidelně potýká až dvě třetiny subjektů dotázaných v rámci zmíněné studie. Kopie originálních značek se vyrábí v nejvyšší míře u oblečení a módních doplňků, cigaret, audiovizuálních nosičů a farmaceutik. Celní úředníci států Evropské unie zajistili v roce 2007 přes 79 milionů kopií a padělaného zboží.
Podle průzkumu každý čtvrtý tázaný spotřebitel již plagiát někdy zakoupil. V některých případech se však jedná o hazard s vlastním zdravím. Naše studie dokazuje, že stále více zákazníků plagiáty cíleně nakupuje, přestože si jsou vědomi možných rizik,
komentuje tuto situaci Jan Fanta, senior partner české pobočky Ernst & Young pro služby podnikového poradenství a řízení rizik: Zatímco většina padělků luxusního zboží má původ v Číně, padělky potravin se rekrutují převážně ze zemí východní Evropy. Právě u nich navíc jejich konzumentům hrozí i zdravotní rizika.
Výrobci, jejichž značky jsou kopiemi zneužívány, vidí hlavní odpovědnost za pirátství na straně státu. Podle Petra Knapa, partnera oddělení Podnikového poradenství a řízení rizik Ernst & Young je zapotřebí, aby firmy přistupovali k ochraně své značky systematičtěji. Úspěšná ochrana značky vyžaduje sloučení sporadických opatření do uceleného procesu a průběžné sledování účinnosti zaváděných mechanizmů. Takový proces by měl tvořit pevnou součást managementu rizik,
uvádí s tím, že správně nastavené řízení rizik vstupuje do hry mnohem dříve, před samotným vznikem škody. Plně účinné může být pouze tehdy, chápe-li firma management rizik jako věc prevence.