Služba Účtujte.cz, která vznikla ve spolupráci serveru Podnikatel.cz a společnosti FlexiBee Systems, umožňuje účtovat prakticky odkudkoliv, kde se může uživatel připojit k internetu. To může být velmi výhodné. Zejména proto, že podnikatel nepotřebuje zaměstnávat účetní. V průběhu roku jednoduše eviduje obchodní partnery, zakázky, fakturuje či vede pokladnu. Po skončení zdaňovacího období se k systému (opět odkudkoliv) připojí externí účetní, prověří správnost zápisů a zařídí úkony potřebné k účetní závěrce a daňovému přiznání. Čtěte více: Účtujte kdekoli a kdykoli. Podnikatel.cz spustil online účetnictví
Pracujeme v systému Účtujte.cz
Systém je možné bez registrace libovolně vyzkoušet na internetové adrese uctujte.podnikatel.cz. Pro ostrý provoz je ale registrace nezbytná. V systému je třeba založit firmu a zadat identifikační údaje. K tomu uživatel potřebuje přístupové údaje. Po zadání jména, příjmení, e-mailové adresy a uživatelského jména bude mailem zasláno přihlašovací heslo. Podrobný postup přihlášení a založení nové firmy: Založení firmy v systému Účtujte.cz je jednoduché
Software mohou využívat jak účetní jednotky, tak podnikatelé, kteří vedou pouze daňovou evidenci. Využijí je i poplatníci, kteří uplatňují výdaje procentem. Možnost vystavit fakturu kdekoliv a odkudkoliv není k zahození. Navíc fakturace a evidence odběratelů v Účtujte.cz je jednoduchá a přehledná. Fakturu lze vystavit, vytisknout či odeslat mailem v PDF souboru. Čtěte více: Fakturujeme v systému Účtujte.cz i bez účetnictví a daňové evidence
Přehledná a „přenosná“ pokladna v Účtujte.cz
A aby měl podnikatel své finance pod dohledem, může využít i vedení pokladny. To jistě zvládne sám a nepotřebuje k tomu zaměstnávat účetní. Případné nesrovnalosti, které by mohly mít vliv na stanovení daňového základu, se upraví zpětně. Systém umožňuje vedení několika pokladen. Je možné vést pokladnu v korunách, Euru či jiné měně.
Jak na to? Po přihlášení do systému je třeba zvolit možnost Peníze.
Poté se zobrazí varianta vstupu do Banky či Pokladny. Pokud hodlá mít poplatník pokladen více, musí je nejprve zadat v seznamu pokladen. Přednastavena je pouze korunová a „europokladna“. Když naopak bude využívat jen jednu pokladnu, jednoduše druhou smaže. Potom není nutné při zadávání dokladů vybírat, o jaký druh pokladny se jedná. Další pokladnu, případně pokladnu v jiné měně, může kdykoliv znovu založit.
V tomto návodu budeme využívat korunovou pokladnu. Zde si může podnikatel rozlišit druh pokladních dokladů. Jednoduše přednastaví nejčastěji uskutečňované příjmy a výdaje. Toto rozlišení usnadní orientaci v pokladně a urychlí práci.
V položce Typy pokladních dokladů zadáme název pokladní operace, například poštovné. Zkratka operace se vygeneruje automaticky, v našem případě POŠTOVNÉ. Poté zvolíme, že se jedná o výdej a korunovou pokladnu. Samozřejmě bude nutné zadat počáteční zůstatek či první vklad do pokladny.
Pro vstup do pokladny zvolíme pole Pokladna. Zde můžeme s pomocí filtru vyhledávat již uskutečněné příjmy a výdaje. Novou operaci zadáváme volbou Přidat. Vybereme typ dokladu, např. Poštovné, a označíme, že se jedná o korunovou pokladnu (pokud jich máme více). Doklad můžeme rovnou i zaúčtovat nebo označit druh výdeje v daňové evidenci.
Pokladna samozřejmě umožňuje i automatické spárování hotovostně uhrazených faktur. Zadáme pokladní doklad (typ dokladu, např. úhrada faktur), částku a v adresáři vybereme, o jakého odběratele se jedná. Následně využijeme funkci Ruční tvorba spojení úhrady.
V seznamu vydaných faktur vybereme, o jakou fakturu se jedná a o zbytek se software postará automaticky. Máme spárováno.
Pokladní doklad je samozřejmě možné vytisknout, případně přeposlat mailem, např. na provozovnu.
Pokladní knihu vygenerujeme zadáním data od – do v kolonce Pokladní kniha. Máme-li více pokladních operací, je vhodné ji generovat častěji, například jednou měsíčně. V opačném případě postačí jedenkrát za rok. Poté ji samozřejmě můžeme uložit nebo vytisknout.