Peníze kdekoli pod dohledem v Účtujte.cz

27. 7. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 329515
Server Podnikatel.cz již představil novinku – službu Účtujte.cz, pomocí které je možné účtovat odkudkoli prostřednictvím internetu. A do určitého limitu zdarma. Využijete účto, daňovku nebo jen fakturaci či pokladnu.

Služba Účtujte.cz, která vznikla ve spolupráci serveru Podnikatel.cz a společnosti FlexiBee Systems,  umožňuje účtovat prakticky odkudkoliv, kde se může uživatel připojit k internetu. To může být velmi výhodné. Zejména proto, že podnikatel nepotřebuje zaměstnávat účetní. V průběhu roku jednoduše eviduje obchodní partnery, zakázky, fakturuje či vede pokladnu. Po skončení zdaňovacího období se k systému (opět odkudkoliv) připojí externí účetní, prověří správnost zápisů a zařídí úkony potřebné k účetní závěrce a daňovému přiznání. Čtěte více: Účtujte kdekoli a kdykoli. Podnikatel.cz spustil online účetnictví

Pracujeme v systému Účtujte.cz

Systém je možné bez registrace libovolně vyzkoušet na internetové adrese uctujte­.podnikatel.cz. Pro ostrý provoz je ale registrace nezbytná. V systému je třeba založit firmu a zadat identifikační údaje. K tomu uživatel potřebuje přístupové údaje. Po zadání jména, příjmení, e-mailové adresy a uživatelského jména bude mailem zasláno přihlašovací heslo. Podrobný postup přihlášení a založení nové firmy: Založení firmy v systému Účtujte.cz je jednoduché

Software mohou využívat jak účetní jednotky, tak podnikatelé, kteří vedou pouze daňovou evidenci. Využijí je i poplatníci, kteří uplatňují výdaje procentem. Možnost vystavit fakturu kdekoliv a odkudkoliv není k zahození. Navíc fakturace a evidence odběratelů v Účtujte.cz je jednoduchá a přehledná. Fakturu lze vystavit, vytisknout či odeslat mailem v PDF souboru. Čtěte více: Fakturujeme v systému Účtujte.cz i bez účetnictví a daňové evidence

Program je živnostníkům a drobným podnikatelům do padesáti dokladů zcela zdarma. K dispozici je na internetové adrese uctujte.podni­katel.cz. Samozřejmě včetně podrobné nápovědy k užívání systému.

Přehledná a „přenosná“ pokladna v Účtujte.cz

A aby měl podnikatel své finance pod dohledem, může využít i vedení pokladny. To jistě zvládne sám a nepotřebuje k tomu zaměstnávat účetní. Případné nesrovnalosti, které by mohly mít vliv na stanovení daňového základu, se upraví zpětně. Systém umožňuje vedení několika pokladen. Je možné vést pokladnu v korunách, Euru či jiné měně.

Jak na to? Po přihlášení do systému je třeba zvolit možnost Peníze.

Peníze

Poté se zobrazí varianta vstupu do Banky či Pokladny. Pokud hodlá mít poplatník pokladen více, musí je nejprve zadat v seznamu pokladen. Přednastavena je pouze korunová a „europokladna“. Když naopak bude využívat jen jednu pokladnu, jednoduše druhou smaže. Potom není nutné při zadávání dokladů vybírat, o jaký druh pokladny se jedná. Další pokladnu, případně pokladnu v jiné měně, může kdykoliv znovu založit.

Seznam pokladen

V tomto návodu budeme využívat korunovou pokladnu. Zde si může podnikatel rozlišit druh pokladních dokladů. Jednoduše přednastaví nejčastěji uskutečňované příjmy a výdaje. Toto rozlišení usnadní orientaci v pokladně a urychlí práci.

V položce Typy pokladních dokladů zadáme název pokladní operace, například poštovné. Zkratka operace se vygeneruje automaticky, v našem případě POŠTOVNÉ. Poté zvolíme, že se jedná o výdej a korunovou pokladnu. Samozřejmě bude nutné zadat počáteční zůstatek či první vklad do pokladny.

Pokladní doklady

Pro vstup do pokladny zvolíme pole Pokladna. Zde můžeme s pomocí filtru vyhledávat již uskutečněné příjmy a výdaje. Novou operaci zadáváme volbou Přidat. Vybereme typ dokladu, např. Poštovné, a označíme, že se jedná o korunovou pokladnu (pokud jich máme více). Doklad můžeme rovnou i zaúčtovat nebo označit druh výdeje v daňové evidenci.

Daňová evidence

Pokladna samozřejmě umožňuje i automatické spárování hotovostně uhrazených faktur. Zadáme pokladní doklad (typ dokladu, např. úhrada faktur), částku a v adresáři vybereme, o jakého odběratele se jedná. Následně využijeme funkci Ruční tvorba spojení úhrady.

Automatická úhrada faktury

V seznamu vydaných faktur vybereme, o jakou fakturu se jedná a o zbytek se software postará automaticky. Máme spárováno.

skoleni_8_1

Výběr faktury

Pokladní doklad je samozřejmě možné vytisknout, případně přeposlat mailem, např. na provozovnu.

Pokladní doklad tisk

Pokladní knihu vygenerujeme zadáním data od – do v kolonce Pokladní kniha. Máme-li více pokladních operací, je vhodné ji generovat častěji, například jednou měsíčně. V opačném případě postačí jedenkrát za rok. Poté ji samozřejmě můžeme uložit nebo vytisknout.

Pokladní kniha

Autor článku

Dagmar je redaktorkou Podnikatel.cz a ve svých článcích se zaměřuje na oblast mzdového účetnictví a personalistiky. Mzdové účetní pravidelně školí a poskytuje rady v odborné poradně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).