Já jsem absolvoval už hodně pohovorů a mám pocit, že "HR pracovníci" jsou nějak mimo. Když jsem po střední škole absolvoval svůj první pohovor (na pozici IT Help-Desk), tak po mě mladý (podle vzhledu asi 17 let) HR pracovník chtěl, abych mu řekl 5 největších pracovních úspěchů a 3 neúspěchy, ačkoliv věděl, že jsem do té doby pracoval jen jako brigádník na stavbách a na praxi v IT firmě. S touhle otázkou jsem se setkal na každém pohovoru, ale myslím si, že má smysl pro pozice vedoucích pracovníků a ne pro řadového zaměstnance. V jedné pojišťovně jsem strávil 6 hodin na pohovoru, kde uchazeči řešili výbavu a hierarchii v případě ztroskotání na pustém ostrově, ale nikdo se nezajímal o znalosti pojišťovnictví.
Pracovní pohovory by se daly shrnout asi takto:
1. Představíte se a vyplníte dotazník.
2. Převyprávíte CV.
3. Napíšete si IQ a Psycho testy
4. Odpovídáte na otázky, které s prací nesouvisí, a na které neexistuje dobrá ani špatná odpověď.
5. Buď vás přijmou nebo ne.