Personální audit Českých drah přinese změny a propouštění

3. 11. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Generální ředitelství Českých drah prošlo personálním auditem, který si objednalo nové vedení firmy. Auditoři se ve svém posudku zaměřili na organizační strukturu, nastavení pracovních postupů a efektivitu a kvalitu práce zaměstnanců. Výsledkem analýzy bude řada změn a propouštění.

Nové vedení Českých drah si na jaře objednalo personální audit. Nyní je u konce a analýza podniku přinese řadu změn a také propouštění. Auditoři se ve svém hodnocení zaměřili na organizační strukturu, nastavení pracovních postupů i efektivitu a kvalitu práce jednotlivých zaměstnanců. Základním důvodem, proč jsme audit prováděli, bylo zefektivnit práci generálního ředitelství. Je to vlastně další logický krok v restrukturalizaci společnosti, která probíhá už několik let, uvedl náměstek generálního ředitele ČD pro personální záležitosti Milan Ruttner s tím, že odstraněním duplicitních činností a zdokonalením některých procesů má šanci společnost ušetřit stovky milionů ročně. Tato optimalizace s sebou ale nese i propouštění, takže na Generálním ředitelství postupně zanikne 316 pracovních mís­t.

Některá pracovní místa nebudou nutně znamenat propouštění, protože nejsou aktuálně obsazena, jiná se vyřeší pouze převedením zaměstnanců. Odejít teď proto musí zhruba sto zaměstnanců většinou z úřednických pozic. Budeme se samozřejmě snažit lidem pomoci v této nelehké životní situaci. Zřídíme pro ně informační centrum, kde jim odborný konzultant poradí, jak se zorientovat na trhu práce a co je potřeba udělat pro úspěšné hledání nové zaměstnání. Všichni dotčení kolegové zároveň dostanou brožuru se základními informacemi a každému, kdo o to projeví zájem, umožníme absolvování individuálního tréninkového programu, komentuje situaci Ruttner. Ti zaměstnanci, kteří mají do důchodu méně než 5 let budou dle nařízení vlády č. 370/2007 zařazeni do sociálního programu. Kromě odstupného tak dostanou ještě příspěvek ze státního rozpočtu na překlenutí této doby. Podle ředitelky personálního odboru Michaely Klieglové bude počet zaměstnanců klesat i v příštích letech, půjde však spíš o přirozené odchody, například do penze.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).