U dvou spolecnosti jsem mel moznost pujcit si firemni automobil. U jedne dokonce platili do nejake vyse soukrome kilometry.
Pro firmu bylo take dobre ze jsem mohl hned jet do firmy v pripade prusvihu. Pri nastavenem penale pro firmu to nehralo roli.
Momentalne je moznost pujcit si firemni elektromobil. U nej firma uz phm prakticky neresi a jen sleduje najete kilometry kvuli servisu. Neni to ale zadna tesla a tak je to jen nakupni vozik po cajzlu.
Ono je to tak, že by měl zaměstnanec, v měsíci kdy měl auto půjčené pro soukromé účely třebas jen na 1 km, do základu daně dát nějakou (teď nevím jestli 0,5, nebo 2%) ceníkové ceny vozu.
Takže se zde nevědomky přiznáváš k daňovým únikům. Ono je tohle další nevýhoda těhle šmírovacích systémů. Jel jsi firemním vozem domů? Jel.Ty si to sice ve firmě vysvětlíš a oni ti to schválí, ale z daňového hlediska je to špatně. No a s šmírovacím systémem si firma na sebe i tebe obstará důkazy o daňových únicích. Nejspíš z neznalosti - oni na to tihle vykukové sami neupozorní.
Zkušenost: S velkou slávou to zavedli, po roce potichu zrušili.
Stálo to dost peněz, zavedení i provoz, úspora téměř žádná, celkově výrazná ztráta. K tomu spousta práce, vysvětlování, podpisování, kdo se špatně přepnul mezi soukromou a firemní jízdou na krabičce (pitomci ji ani nebyli schopni označit třeba S/F, jejich schopnosti stačili na 0/1), což vyžadovalo žádost zaměstnance, podpis vedoucího, jeho vedoucího a účetní, byť šlo o jízdu v pracovní době mezi stavbou a sídlem firmy.
U jiné firmy, znám z vyprávění, také pro prodělečnost zrušili. A také velká vyšetřování, co kdo kde dělal celý den, kde neměl být. Zjistilo se s malou slávou, že auto bylo u zákazníka ve vnitrobloku, a systém přiřadil ulici z druhé strany bloku. No, také to zrušili.
A jinde zas, kde poskytují auto pro soukromé jízdy jako bonus k platu, tam to zase nezavadli - proč také, že.