Lidé přicházejí na Pinterest, aby objevili nové nápady nebo nové značky a na základě zobrazených obrázků jsou také ochotni provádět nákupy.
Pinterest byl spuštěn v roce 2009 a jedná se o webovou stránku a také sociální síť zaměřenou především na vizuální obsah. Tato platforma svým uživatelům umožňuje vytvářet si vlastní kolekce obrázků a fotografií a slouží tak především k ukládání obrázků a tedy k inspiraci. Lidé si mohou jednotlivé obrázky rozkliknout, dozvědět se o nich více nebo přejít na uvedený odkaz. Jelikož se jedná o sociální síť, uživatelé mohou spolu komunikovat, zapojovat se a také sami přidávat obsah. K dispozici jsou kromě webové verze také aplikace pro mobilní zařízení a na Pinterestu je také možné mít zřízen firemní účet.
Výhody Pinterestu
K důvodům, proč se začít zajímat o Pinterest, patří, že má v dnešní době kolem 300 milionů uživatelů, což z něj dělá významného hráče. Nahrává mu také jeho zaměření na vizuální stránku, které je v dnešní době zaměřené spíše na vjemy než čtení textů velmi důležité. Lidé chodí na Pinterest, když hledají řešení – například v podobě nějakých nápadů a nalezené obrázky mají často vliv na jejich nákupní rozhodnutí.
To je velkou výhodou oproti jiným sociálním sítím, kde uživatelé snáze prohlédnou snahu firem prodat jejich produkty. Jak uvádí marketingový specialista Giovanni Miranda v článku, většina uživatelů Pinterestu přichází na web se záměrem nakoupit a 78 % těch, kteří se spoléhají na Pinterest z hlediska pomoci s nákupním rozhodnutím, dokonce uvádí, že jim značky pomohly oživit jejich nápady.
Lidé tedy používají Pinterest k hledání nápadů a plánování speciálních akcí. Podle informací na blogu Hootsuite asi 95 % uživatelů tvrdí, že je inspiruje Pinterest, a 91% říká, že jim Pinterest pomáhá dosáhnout jejich cílů. Na Pinterestu může být vaše značka více než jen značka. Může být zdrojem inspirace nebo hrát významnější roli pro své zákazníky v jejich každodenním životě,
zdůrazňuje Katie Sehl.
Prodávat zboží můžete také na Instagramu. Více najdete v článku Prodávejte své produkty na Instagramu a ukažte je celému světu
Ukažte své produkty i vy
Prezentovat své produkty můžete pomocí takzvaných produktových pinů. Jejich výhodou je, že si uživatelé mohou při hledání filtrovat výsledky a zvolit si tak, že chtějí vyhledávat přímo jen je. U daného produktu pak najdou jeho popis, případně další informace a mohou se kliknutím na Navštívit dostat přímo na něj v internetovém obchodě.
K vytvoření produktových pinů je potřeba mít firemní profil. Ten je možné jednoduše aktivovat v nastavení profilu. U rozšířených produktových pinů můžete uvést aktuální cenu, dostupnost a popis zboží. Je však nutné mít tento produkt na webu – musí být tedy možné jej zde koupit, než přidáte produktový pin. Na web je pak nutné přidat značkovací jazyk Open Graph nebo Schema.org do HTML kódu každé stránky, na níž chcete aktivovat rozšířené produktové piny. Konkrétní postup naleznete v nápovědě přímo od Pinterestu. Poté musíte pomocí validátoru rozšířených pinů zkontrolovat, že se údaje o rozšířených pinech zobrazují správně a pak kliknout na tlačítko Požádat.
Připravují se další novinky
Snadné přidávání produktů bude v budoucnu možné díky Pinterest katalogům. Tato funkce není u nás zatím dostupná, ale plánuje se její rozšíření. Podobně jako v aplikace WhatsApp, o které jsme psali v článku WhatsApp není jen na posílání zpráv. Brzy přes něj budete moci také prodávat, zde bude možné přidat hned několik produktových pinů najednou. A to jen za pomoci nahrání produktových dat. Také bude možné produkty třídit do skupin a vytvářet související reklamy.
Novým reklamním formátem jsou také piny nazvané Shop the look, kde je na jedné fotografii zobrazeno hned několik sponzorovaných produktů, podobně jako je to možné na Instagramu. Pinterest chce zajistit, aby webové stránky značek a maloobchodníků byly propojeny s profilem Pinterest zákazníků, aby mohli okamžitě vidět personalizovanou stránku na základě svých preferencí na platformě sociálních médií. Naším cílem je, aby se všechny piny staly obchodovatelnými a aby každý pin a výrobky uvnitř něj byly všechny obchodovatelné,
doplňuje v článku pro RetailDetail John Kaplan, vedoucí partnerství a inovací Pinterestu.
Pinterest těmito změnami drží krok s ostatními sociálními sítěmi, respektive s trendem v podobě toho, že se sociální sítě stále více snaží udržet si své fanoušky a nenechat je z ní odejít a provést tak nákup přímo u nich. Více najdete v článku Mobilní nákupy i zelená vlna. Takové budou trendy v internetovém nakupování