Pivovary uvařily na Velikonoce zelené pivo. Restaurace ho vydají přes okénko

31. 3. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
I když je zelené pivo tradiční spíše pro irský Den svatého Patrika, jedovatě vyhlížející barva piva se zabydlela i v Česku na zelený čtvrtek.

Po škaredé středě si tak milovníci pivních speciálů mohou odnést pivo s sebou v kelímku. Řada pivovarů navíc letos pomůže s prodejem velikonočních speciálů tím, že dodá vybavení zdarma.

Jedná se o praktické odnosy kelímků na čtyři piva, dodání PET lahví či etiket na ně. Navzdory zavřeným restauracím si zákazníci koupí zelené pivo u výdejních okének restaurací a hospod. K dispozici budou i malé soudky.

Zelené pivo bude, závratné tržby ale pivovary neočekávají

Český svaz pivovarů a sladoven neočekává za letošní rok závratné tržby u pivních speciálů, přesto pivovary nechtějí zklamat spotřebitele ani restaurace a i pro letošní rok pivní speciály uvařily. 

Více než polovina z oslovených členů Českého svazu pivovarů a sladoven na letošní Velikonoce nachystala tradiční speciály. Stejně jako každý rok, i tentokrát se vesměs jedná o zelené pivo. Pivovary je ale teď vaří v menším množství a spíše pro restaurace, aby jim pomohly rozšířit sortiment prodeje u okének a potěšit tak jejich stálé zákazníky, vysvětlila Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven.

Kromě zeleného piva bude k dispozici i vídeňský ležák

Zelené velikonoční pivo má mezi velikonočními pivními speciály nejsilnější postavení, pivovary letos navařily i vídeňský ležák nebo silná nepasterovaná piva. Speciální nabídkou chtějí vykompenzovat loňské Velikonoce, které proběhly velmi krátce kvůli vypuknutí pandemie.

Před letošními Velikonocemi bylo více méně jasné, že restaurace zůstanou bohužel stejně jako zahrádky zavřené. I tak pivovary ale oblíbené velikonoční speciály uvařily. Speciální piva na sváteční stůl prostě patří, dodala Ferencová.

Kvůli současným opatřením je samozřejmě omezeno stáčení piva do sudů pro restaurace. Zároveň však v období před Velikonocemi ještě zesiluje poptávka i po balených pivech, a to zejména prémiových značkách, které lidé o svátcích preferují. Mnoho pivovarů proto posílilo týmy na stáčecích linkách baleného a plechovkového piva a část velikonočních speciálů se tak objeví i v obchodech.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).