Vše zamotává paragraf 18 zákona o evidenci tržeb. Ten totiž tvrdí, že obchodník má povinnost vydat příkaz k provedení tržby vždy ihned (potažmo v reálném čase) poté, co k platbě a jejímu ověření dojde.
Jak však upozorňuje server Lupa.cz, je zde technický problém, který se týká právě reálného času. Ať už jsou informace ze strany brány přenášeny obchodníkovi skrze napojení, potažmo konkrétní API, nebo si je obchodník stahuje ručně ve svém správcovském přístupu, ani v jednom případě si platbu není schopen ověřit ihned v okamžiku platby,
cituje Lupa.cz Martina Kuchaře ze Shopsysu.
Problém může také nastat u zboží, které má zákazník právo vrátit do 14 dnů od nákupu. Podle pravidel evidence tržeb bude muset obchodník provést storno.
To se provede odesláním záporné částky. Jenže se bude jednat o nové hlášení, které nemusí být navázáno na hlášení původní. Lupa.cz zároveň upozorňuje, že není vůbec jasné, zda se případné změny stihnou upravit do konce letošního roku. Je totiž otázkou, jak se k tomu postaví ministerstvo.