Elektronická evidence tržeb se nebude týkat těch e-shopů, které budou zákazníkovi posílat zboží přes přepravce, který přijme peníze na dobírku v hotovosti. Většina velkých českých e-shopů však nabízí možnost si zboží vyzvednout ve výdejním místě, kde zákazníci platí také hotově nebo kartou a v tomto případě už bude elektronická evidence tržeb i pro e-shopy povinná.
Čtěte také: Dobrá zpráva pro e-shopy, dobírka bude vyloučena z #EET
Jak jsou velké české e-shopy na EET připraveny? A budou měnit systém platby či výdeje zboží? Server Podnikatel.cz získal vyjádření od Alza.cz, CZC.cz a Mironet.cz. Internetové obchody Kasa.cz a Mall.cz na opakované výzvy k vyjádření nereagovaly.
Alza.cz se už na povinnou evidenci tržeb pilně připravuje. Zákazník by žádnou změnu podle marketingového ředitele Alza.cz Karla Kučery pocítit neměl. Zároveň však vítá, že ministerstvo financí ustoupilo od povinnosti vést tržbu v případě dobírky přes přepravní společnost.
Výjimka pro e-shopy pomůže hlavně těm malým
Jak připomíná Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz, výjimka u dobírky pomůže hlavně živnostníků a menším firmám. V případě středních a větších firem by již měly být procesy spojené s elektronickou evidencí tržeb natolik automatizované, že na ně toto opatření nebude mít prakticky žádný vliv,
řekl serveru Podnikatel.cz Pilský.
Karel Kučera z Alza.cz zároveň potvrdil, že u výdeje zboží neplánuje e-shop v souvislosti s elektronickou evidencí tržeb žádné změny, zůstane i oblíbená varianta platby v hotovosti: Možnost platby v hotovosti na výdejním místě zůstane zachována,
potvrdil Kučera.
S ní počítá i nadále CZC.cz: V rámci našeho informačního systému počítáme s její plnou podporou i po zavedení elektronické evidence tržeb,
doplňuje Pilský.
Změny ve výdeji zboží a platbě nechystá ani Mironet: Nechystáme žádné změny,
reagovala Jana Studničková, mluvčí Mironet.cz.
Praktický přínos EET e-shopy nevnímají
Alza.cz se však s CZC.cz rozchází v názoru na samotnou elektronickou evidenci tržeb. Zatímco Alza.cz považuje EET za zbytečnost, která zatíží e-shop o další náklady navíc, podle CZC.cz jsou právě e-shopy těmi společnostmi, kterým by vykazování v souladu s elektronickou evidencí nemělo činit žádný velký problém. Praktický přínos pro obchodníka i zákazníka u EET však nevnímáme,
uzavřel pro Podnikatel.cz Karel Kučera, marketingový ředitel Alza.cz.
Čtěte také: Havlíček: Také v #EET je skulina jak vrata. Kdo bude chtít podvádět, bude