EET není účetnictví
Někteří psali, že EEt nebude sedět s účetnictvím. Ono to sedět nebude nikdy
Příklad z praxe:
Zakazník zaplatí za zboží 100 000,- hotově v pokladně, tedy odesláno jako tržba do EET.
Později zákazník vrátí zboží za 90 000,- Kč. Já NEvracím peníze hotově ale převodem na jeho BU tedy bez EET.
Dobrý guláš, na FU mají vlastně neexistující tržbu která je v účetnictví vystornována opravným dokladem, který je uhrazen převodem na BU, tedy bez EET.
A moje povinnost není jim to opravovat, oni to ani nechtějí opravovat protože peníze vracím převodem na bankovní účet, tedy bez EET. U nas na FU úředník na to hleděl jak bomba, a potom pokrčil rameny.
S tím se počítá od počátku, žádný problém z toho neplyne.
Podstatné je, že ten opačný pohyb (vracení převodem na bankovní účet) jste motivován pečlivě evidovat sám. Na rozdíl od toho původního příjmu (tržby).
Při kontrole vašeho daňové přiznání k dani z příjmů pak úředník:
- pokud přiznáte větší příjem, než máte v EET, je spokojen
- pokud přiznáte o něco málo menší příjem, než máte v EET, považuje to za běžnou statistickou chybu
- pokud přiznáte menší příjem, než máte v EET, (ve vašem příkladu, pokud by šlo o jediný obchod za rok, přiznáte 10 000, v EET je 100 000), tak po vás může chtít doložit těch 90 000, což rád doložíte
" jste motivován pečlivě evidovat sám. " - zde není co pečlivě evidovat , Máme "Pohodu" veškeré příkazy se zadávají v Pohodě a přes API se posílají do banky. Takže 1 x evidence Pohoda, 1 x evidence banka a 1 x evidence šanon.
Vzhledem k tomu co jsem psal výše tak mne napadlo řešení sporné e-brany :
1. Jinak řečeno "nakydat" jim do EET všechny platby z e-shopu kdy zákazník vybere platbu kartou přes internet a) pokud platba neproběhne , tak neproběhne v EET to mají a ja NEBUDU vystavovat opravný doklad na něco co neexistuje, pokud něco neexistuje nelze to ani s ničím párovat !!! Nenechám si rozkydat MOJE účetnictví kvůli EET !!! b) platba proběhne tak jí v eet mají nám také přes API přijde do Pohody a dále s ní pracujeme BEZ EET protože jakékoli korekce platby děláme zásadně bezhotovostně. Opět mne již EET nezajímá !!! i pokud budeme peníze vracet viz. příklad výše.
Máme i kamennou prodejnu a tam je EET v pohodě :) spadáme do EET 03/2017 a již nám to frčí na ostro od půlky 12/1016.
PS: " S tím se počítá od počátku, žádný problém z toho neplyne. " Mám pocit, že se spíšé nepočítá .
Mohl bych napsat jak FU řešil číslování dokladů :) Znovu vyvalené oči a pohledy bezmoci. Ještě, že to řešil výrobce Pohody v Jihlavě. Nešlo jim do hlavy proč máme tolik číselných řad. :))))
Toto je moje zkušenost a pevně věřím, že ještě budou překvápka :))))
Pane jsem zákazník co má Pohoda doufám, že je to standard v inf. technologiich , i když zažil jsem i jiné. Vaše reakce mi připomíní reakci podomního prodejce pojištění z 90 let kdy bylo zakázáno mluvit s pojšťovákem, že máte jinou pojišťovnu. Není to dobra reklama pro prospeks-it.cz . Pochlubte se majiteli asi Vás nepochválí !!!!
Hlavní problém jsou přece e-brány, tak řešte v prospeks-it.cz toto a máte reklamu zdarma od zákazníků. !!!
...nemůže nic vyřešit, maximálně tak "vyřešit". Řeší totiž to, jak si zákon vykládá finanční správa. A ta si ho zjevně - a to mohu říct už teď, přestože metodický pokyn ještě není - vykládá špatně, v rozporu se základní právní zásadou "in dubio pro libertate". Zákon je nejasný výklady by tedy měl být takový, který co nejméně zasahuje do práv daňových poplatníků. Finanční správa se však vydala přesně opačnou cestou, zjevně na tom nehodlá nic měnit a v metodice proto bude řešit jen marginálie, které nesouvisejí s podstatou věci.
Bylo by třeba prověřit, zda se úředníci MF nedopustili zneužití pravomoci veřejného činitele. Z jejich jednání už teď jsou nezanedbatelné škody na straně daňových poplatníků, kteří se ničím neprovinili. Zákon o EET je psán tak obecně, že způsob naplňování tohoto zákona závisí výhradně na pokynech vyplývajících z nám skryté motivace úředníků, která je vede k jejich specifikaci.
Prakticky dochází k porušování ústavy, kdy exekutivní moc de facto vydává vlastní zákony.