EET není účetnictví
Někteří psali, že EEt nebude sedět s účetnictvím. Ono to sedět nebude nikdy
Příklad z praxe:
Zakazník zaplatí za zboží 100 000,- hotově v pokladně, tedy odesláno jako tržba do EET.
Později zákazník vrátí zboží za 90 000,- Kč. Já NEvracím peníze hotově ale převodem na jeho BU tedy bez EET.
Dobrý guláš, na FU mají vlastně neexistující tržbu která je v účetnictví vystornována opravným dokladem, který je uhrazen převodem na BU, tedy bez EET.
A moje povinnost není jim to opravovat, oni to ani nechtějí opravovat protože peníze vracím převodem na bankovní účet, tedy bez EET. U nas na FU úředník na to hleděl jak bomba, a potom pokrčil rameny.
S tím se počítá od počátku, žádný problém z toho neplyne.
Podstatné je, že ten opačný pohyb (vracení převodem na bankovní účet) jste motivován pečlivě evidovat sám. Na rozdíl od toho původního příjmu (tržby).
Při kontrole vašeho daňové přiznání k dani z příjmů pak úředník:
- pokud přiznáte větší příjem, než máte v EET, je spokojen
- pokud přiznáte o něco málo menší příjem, než máte v EET, považuje to za běžnou statistickou chybu
- pokud přiznáte menší příjem, než máte v EET, (ve vašem příkladu, pokud by šlo o jediný obchod za rok, přiznáte 10 000, v EET je 100 000), tak po vás může chtít doložit těch 90 000, což rád doložíte
" jste motivován pečlivě evidovat sám. " - zde není co pečlivě evidovat , Máme "Pohodu" veškeré příkazy se zadávají v Pohodě a přes API se posílají do banky. Takže 1 x evidence Pohoda, 1 x evidence banka a 1 x evidence šanon.
Vzhledem k tomu co jsem psal výše tak mne napadlo řešení sporné e-brany :
1. Jinak řečeno "nakydat" jim do EET všechny platby z e-shopu kdy zákazník vybere platbu kartou přes internet a) pokud platba neproběhne , tak neproběhne v EET to mají a ja NEBUDU vystavovat opravný doklad na něco co neexistuje, pokud něco neexistuje nelze to ani s ničím párovat !!! Nenechám si rozkydat MOJE účetnictví kvůli EET !!! b) platba proběhne tak jí v eet mají nám také přes API přijde do Pohody a dále s ní pracujeme BEZ EET protože jakékoli korekce platby děláme zásadně bezhotovostně. Opět mne již EET nezajímá !!! i pokud budeme peníze vracet viz. příklad výše.
Máme i kamennou prodejnu a tam je EET v pohodě :) spadáme do EET 03/2017 a již nám to frčí na ostro od půlky 12/1016.
PS: " S tím se počítá od počátku, žádný problém z toho neplyne. " Mám pocit, že se spíšé nepočítá .
Mohl bych napsat jak FU řešil číslování dokladů :) Znovu vyvalené oči a pohledy bezmoci. Ještě, že to řešil výrobce Pohody v Jihlavě. Nešlo jim do hlavy proč máme tolik číselných řad. :))))
Toto je moje zkušenost a pevně věřím, že ještě budou překvápka :))))
Pane jsem zákazník co má Pohoda doufám, že je to standard v inf. technologiich , i když zažil jsem i jiné. Vaše reakce mi připomíní reakci podomního prodejce pojištění z 90 let kdy bylo zakázáno mluvit s pojšťovákem, že máte jinou pojišťovnu. Není to dobra reklama pro prospeks-it.cz . Pochlubte se majiteli asi Vás nepochválí !!!!
Hlavní problém jsou přece e-brány, tak řešte v prospeks-it.cz toto a máte reklamu zdarma od zákazníků. !!!