Názor k článku Platební brána je pro e-shop konkurenční výhoda od Vrata - Platba kartou = absolutní nepříjemnost pro obchodníka 1) to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2012 2:07

    Vrata (neregistrovaný)

    Platba kartou = absolutní nepříjemnost pro obchodníka

    1) to že přijímáte karty nepřinese žádné nové zákazníky - ověřeno nejen mou praxí - slibované 25%ní zvýšení tržeb se opravdu nekonalo.
    2) platíte cca 2,7% z převáděné částky - tzn. třeba 270Kč z 10.000Kč. Proč proboha tolik? Převod v bance se dá provést za paušální cenu řekněme sedm korun - proč zde není možná jednotná sazba i třeba vyšší než převod v bance?
    3) nesmíte znevýhodňovat zákazníky platící kartou = nesmíte jim přeúčtovat náklady na operaci!!! A proč ne? Běžně každý chápe že když platí dobírkou je to o cca 30Kč dražší protože to je služba pro jeho pohodlí. Platba kartou je taky služba pro jeho pohodlí - navíc pro obchodníka pekelně drahá. Bezkonkurenčně nejdražší platební metoda.
    4) Když zákazník požádá o zrušení platby banka mu vždy vyjde vstříc bez ohledu na to zda za svou platbu dostal již plnění. To je prostě váš problém jako obchodníka. Když si koupí od Vás televizi, zaplatí kartou, požádá o vrácení platby nejspíš peníze bezproblémů dostane. Kdy vy dostanete ze zákazníka televizi zpět je ve hvězdách. Samozřejmě můžete se soudit kdyby dlouho nepřicházela.... pokus o vtip. No a jako bonus při vrácení platby zákazníkovi (bez ohledu na oprávněnost) vám jako provozovateli terminálu nebo eshopu srazí banka hodnocení.

    Prostě karetní společnosti si to zařídily skvěle. Tváří se že používání karty zákazníka nic nestojí a jak moc pro něho to je výhodné. Pravdou ovšem je že to zaplatí pouze a jenom zákazník a to tak že obchodník zdraží všechno zboží rovnou o nějaké 2-3 % a tím si zbytečné náklady vykompenzuje.

    Jak vidíte platba kartou přináší jen samé výhody a sociální jistoty.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).