Platba kartou = absolutní nepříjemnost pro obchodníka
1) to že přijímáte karty nepřinese žádné nové zákazníky - ověřeno nejen mou praxí - slibované 25%ní zvýšení tržeb se opravdu nekonalo.
2) platíte cca 2,7% z převáděné částky - tzn. třeba 270Kč z 10.000Kč. Proč proboha tolik? Převod v bance se dá provést za paušální cenu řekněme sedm korun - proč zde není možná jednotná sazba i třeba vyšší než převod v bance?
3) nesmíte znevýhodňovat zákazníky platící kartou = nesmíte jim přeúčtovat náklady na operaci!!! A proč ne? Běžně každý chápe že když platí dobírkou je to o cca 30Kč dražší protože to je služba pro jeho pohodlí. Platba kartou je taky služba pro jeho pohodlí - navíc pro obchodníka pekelně drahá. Bezkonkurenčně nejdražší platební metoda.
4) Když zákazník požádá o zrušení platby banka mu vždy vyjde vstříc bez ohledu na to zda za svou platbu dostal již plnění. To je prostě váš problém jako obchodníka. Když si koupí od Vás televizi, zaplatí kartou, požádá o vrácení platby nejspíš peníze bezproblémů dostane. Kdy vy dostanete ze zákazníka televizi zpět je ve hvězdách. Samozřejmě můžete se soudit kdyby dlouho nepřicházela.... pokus o vtip. No a jako bonus při vrácení platby zákazníkovi (bez ohledu na oprávněnost) vám jako provozovateli terminálu nebo eshopu srazí banka hodnocení.
Prostě karetní společnosti si to zařídily skvěle. Tváří se že používání karty zákazníka nic nestojí a jak moc pro něho to je výhodné. Pravdou ovšem je že to zaplatí pouze a jenom zákazník a to tak že obchodník zdraží všechno zboží rovnou o nějaké 2-3 % a tím si zbytečné náklady vykompenzuje.
Jak vidíte platba kartou přináší jen samé výhody a sociální jistoty.
"Běžně každý chápe že když platí dobírkou je to o cca 30Kč dražší protože to je služba pro jeho pohodlí."
Pohodli ? Dobirku povazuju za naprostou pitomost a v zivote bych ji nepouzil. Platba kartou je naopak normalni, tedy alespon v civilizovanych zemich. Mezi ne samozrejme CR nepatri. Jako kompromis se ve zdejsich podivnych podminkach jevi prevod z uctu, ale to je zase zamerne pomale (kvuli CNB), ledaze mate ucet ve stejne bance jako obchodnik.
DOBÍRKA je bohužel nejvyužívanější a myslím, že nějakou dobu bude i nadále. I přes její vysokou cenu, ale je to kromě osobního odběru jediný možný způsob jak zaplatit až po doručení zboží, navíc mám zkušenost, že zásilky bývají i nejrychleji odeslány. Znám spoustu lidí, kteří "malému a neznámému" obchodníkovi zkrátka dopředu nezaplatí, neboť již mají za sebou neblahou zkušenost s nějakým podvodným eshopem.
PLATEBNÍ BRÁNA: jsou různí provozovatelé navázaní na různé banky a ti si stanovují rozlišné podmínky pro vstup obchodníka do systému, takže jsem třeba u jednoho zjistil, že si účast eshopu podmiňuje milionovým měsíčním obratem.
Takže to není všechno tak jak se uvádí, že obchodníci nechtějí....
ano pohodli!!!! date nekomu penize a dostanete balik. nemusite nikam nic prevadet. nikdo nepssl ze dobirka je pohodlnejsi nez platba kartou - paradoxne tomu tak je. pri dobirce nemusite nikam klapat cisla a bat se jestli nahodou vase karta nebude zneuzita!!! Dobirka je mnohem bezpecnejsi a levnejsi pro zakaznika. pro obchodnika ja dobirka vetsi neprijemnost kvuli tomu ze penize dostane nekdy za ctrnact dnu nejdriv. v tom je karta mnohem lepsi - nikomu se ale nechce platit ctvrtinu zisku karetni spolecnosti. to je vyrazne levnejsi uver od banky na preklenuti doby nez dorazi penize z dobirky. trvam na tom ze platba kartou je vyhodna predevsim pro platebni branu, mene uz pro obchodnika a vubec ne pro zakaznika.