Platební morálka Čechů se zhoršuje. Podle posledních údajů podíl počtu osob se závazkem po splatnosti v negativním registru SOLUS mírně vzrostl. Údaje byly porovnány vzhledem k celkovému počtu obyvatel ČR ve věku 18 let a více a týkají se třetího čtvrtletí letošního roku.
Počet nových dlužníků významně neroste
K 30. září 2012 evidovalo sdružení SOLUS závazky po splatnosti u 7,93 procent všech dospělých obyvatel ČR. To představuje mírný nárůst oproti 7,89 procentům v polovině roku. Stále je to však méně než na konci prvního čtvrtletí, kdy evidované závazky po splatnosti činily 7,97 procent. Přes mírné zvýšení počtu osob v prodlení hodnotíme dosavadní vývoj v průběhu letošního roku za pozitivní. Nárůsty počtu nových dlužníků v prodlení jsou významně nižší než v minulosti a ve druhém čtvrtletí letošního roku dokonce počet osob evidovaných v registru SOLUS klesl,
uvedl k aktuálním statistikám Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS. Dodal, že aktuální výsledky jsou jasným důkazem, že využívání klientských registrů pomáhá členským společnostem snižovat rizika u poskytovaných služeb.
Nejméně osob v prodlení má Vysočina
Ve druhém čtvrtletí letošního roku klesl podíl dlužníků v osmi krajích České republiky. Ke konci třetího čtvrtletí naopak zaznamenaly zhoršení situace všechny regiony, s výjimkou Zlínského kraje. Ve většině těchto krajů jde o návrat k hodnotám ze začátku letošního roku. Sdružení SOLUS hodnotí jako negativní situaci v krajích, které vykazují zhoršení několik čtvrtletí v řadě: například v Karlovarském, Olomouckém nebo Ústeckém kraji.
Podíl počtu osob se závazkem po splatnosti v registru SOLUS na celkovém počtu obyvatel ve věku 18 let a více v jednotlivých krajích (zdroj SOLUS):
SOLUS je zájmovým sdružením právnických osob. Cílem je v rámci tzv. odpovědného úvěrování přispívat k prevenci předlužování klientů, k prevenci růstu počtu dlužníků v prodlení, ke zvyšování vymahatelnosti stávajících dluhů po splatnosti a ke snižování potenciální finanční ztráty věřitelů. Členové sdružení SOLUS se od svého založení (tj. od roku 1999) snaží minimalizovat finanční ztráty z poskytovaných služeb z důvodu, aby je v ceně poskytované služby nemuseli hradit dobří klienti.