Po antigenních testech je velká poptávka. Lidé je chtějí mít pro jistotu u sebe

21. 6. 2021
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Se zlepšující se situací opadla nákupní horečka také v internetových lékárnách. Mění se také struktura nákupů.

Lékárna.cz uvádí, že právě po rozvolnění mimořádných opatření a částečném zpoplatnění testů pro veřejnost si lidé začali ve větší míře pořizovat antigenní testy balené po jednom kuse. Důvodem zřejmě je, že jej berou jako pojistku pro prokázání svého okamžitého zdravotního stavu. Lékárna.cz od změny pravidel prodává významně více jednokusových antigenních testů, přičemž každý týden zde zákazníci nakoupí minimálně 5 000 kusů jednokusových antigenů.

Co se dozvíte v článku
  1. Prodeje mírně poklesly
  2. Velký zájem je o testy
  3. Podívejte se na nabídku antigenních testů:
  4. Akce musí běžet
  5. Co patří mezi letní sortiment?

Prodeje mírně poklesly

Eva Pánová, tisková mluvčí z lékárenského e-shopu EUC lékárna, serveru Podnikatel.cz prozradila, že prodeje aktuálně oproti předchozímu období ze začátku roku poklesly a je cítit rozvolňování a návrat k tradičním prodejním kanálům. Na druhou stranu ve srovnání s minulým rokem a začátkem pandemie je vidět, že klienti si na internetové obchody zvykli a část u nich zůstává i nadále, dodává. Také podle Karla Klodnera, ředitele Lékárna.cz, obraty mírně poklesly, ale zákazníci se v internetových nákupech našli a zdá se, že jim zůstanou věrní. Dále říká, že už někdy v dubnu se začaly měnit obsahy nákupních košíků. Ubylo pandemického sortimentu a lidé začali řešit zdravé stravování, vitamíny, alergie a další obvyklé sezónní zdravotní problémy, upřesňuje.

Velký zájem je o testy

Kateřina Schotliová, specialistka PR a marketingu z +pilulka, doplňuje, že je stále velký zájem o antigenní testy na covid a respirátory. U vitamínů je pak stálicí v TOP prodejích vitamín D. Prioritu si vitamíny drží také v Lékárna.cz, ale tyto nákupy nesvědčí o tom, že je lidé kupují kvůli pandemii. Jak jsme uvedli výše, tak momentálně roste zájem o jednokusové antigenní domácí testy. Je to pravděpodobně jen několikadenní poptávka, kdy lidé chtějí mít po ruce nebo v kapse test k okamžitému prokázání svého zdravotního stavu, myslí si Karel Klodner. 

Eva Pánová předpokládá, že dezinfekce a respirátory budou součástí i této letní sezóny, a to zejména při výjezdech do zahraničí. I když se jejich akutní potřeba nezdá tak důležitá, na jejich stránkách kladou důraz na to, aby byl respekt vůči nemoci covid-19 a hygieně obecně stále zachován. Proto jsou respirátory a dezinfekce stále součástí jejich letní nabídky. U testů na koronavirus je již znatelný pokles zájmu klientů o samotestování a zákazníci se snaží využívat programy v testovacích centrech, včetně našich laboratoří. Vitamíny jsou tradiční součástí naší nabídky, prodej a zájem je stabilní. Je vidět, že klienti se začali o své zdraví více starat a zajímat, dodává dále.

Podívejte se na nabídku antigenních testů:

Akce musí běžet

V EUC lékárně probírají zákaznické akce neustále. Stále se snaží mít příznivé ceny, ať už jde o aktuální letní nabídku anebo dlouhodobou nabídku tradičních výrobců. Právě připravujeme soutěž o letní balíček, který je určen především našim dlouhodobým zákazníkům. Tato dvoutýdenní soutěž u nás vypukne již za několik dní. Dále v průběhu léta chystáme pro všechny naše zákazníky akci s dopravou zdarma, popisuje Eva Pánová. Ta dále prozrazuje, že momentálně letní období využívají na rekonstrukci jejich logistického centra, tak aby klientům přinesli rychlejší odbavení zásilek. Na webu Pilulka.cz zase aktuálně probíhá velká akce pro zákazníky s názvem Dny růžových cen, kde mohou nakoupit své oblíbené produkty za akční ceny.

Slevové akce mají stále také v Lékárna.cz. Každý týden nabízí určité produkty nebo kategorie se slevou. Obvykle nabízí i sezónní slevy, čas od času nabídnou i takzvanou pecku dne. Abychom udrželi zájem zákazníků o zdraví, připravili jsme pro ty zaregistrované sadu e-booků, které sepsali naši lékárníci na žádaná témata: imunita, potravinová alergie, stres a psychika apod. Jsou pro ně ke stažení zdarma, aby měli lékárnické rady doslova po ruce, doplňuje Karel Klodner. Dále vyladili logistické a skladové procesy, pilují nyní pravidla reklamace a komunikaci a sestavili tým lékárníků, kteří poradí zákazníkům po chatu, mailem nebo telefonicky s výběrem vhodných přípravků nebo s řešením jejich zdravotních obtíží, kombinacemi vybraných přípravků apod. To všechno jsou služby pro nás nákladné, ale pro zákazníky zajímavé, desetinásobné zvýšení zájmu o odborné poradenství svědčí o tom, že tato cesta má smysl, podotýká Karel Klodner.

Co patří mezi letní sortiment?

V Lékárna.cz už delší čas pozorují velký zájem o zdravé potraviny, hlavně různé ořechy a ořechová másla, ale nastupuje také poptávka po přírodní kosmetice. Je vidět, že se lidé chystají na léto, protože se zase prodávají přípravky na problémy se zažíváním, opalovací krémy, náplasti, ale třeba i mezizubní kartáčky a péče o ústní dutinu, vyjmenovává Karel Klodner. V +pilulka v souvislosti se sezónou podle Kateřiny Schotliové evidují zvýšenou poptávku po opalovacích přípravcích, repelentech a dalším letním sortimentu. 

Spolu s rozvolněním a hezkým počasím se do popředí dostávají opalovací krémy, vybavení lékárniček na cesty, které jsou v domácnostech často již po době uplynutí exspirace a tak dochází k obnově tohoto sortimentu. Stejně tak tradičně silnou poptávku v létě zaznamenáváme po repelentech. Zároveň stále zaznamenáváme zájem o respirátory a dezinfekční gely. I když je dnes jejich dostupnost, a to zejména oproti minulému roku, opravdu široká, uzavírá Eva Pánová.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).