Názor k článku Po čem touží zákazníci e-shopů? Hlavně po kvalitních popiscích a zboží skladem od pp - Většina obchodů v ČR se realizuje postupem Heuréka/ZboziCz,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 1. 2015 8:50

    pp (neregistrovaný)

    Většina obchodů v ČR se realizuje postupem Heuréka/ZboziCz, výběr, nákup. Vedle toho (podle mně méně než polovinou) koexistují velcí hráči, kam lidé jsou zvyklí chodit na přímo.

    Heuréka analytiku předá v rámci své skupiny Mallu, Apek také hraje spíše za ty velké. Takže nezávislí prckové mají peklo.

    Ten prcek má šanci konkurovat buď cenou nebo nějak se lišícím sortimentem. Ještě také specializovaným obchodem, který dokáže příchozího přinutit si vybírat u něj a neztrácet čas ve srovnávači. A spíše takovým sortimentem, kde se zákazník nebojí reklamace.

    Ve výsledku:
    - u komodit nakupovaných přes srovnávače jsou velké eshopy cca o 10-20% dražší než malé a spoléhají se na přímo k nim chodící zákazníky nebo na cross selling
    - malým se u komoditního zboží nakupovaného přes srovnávače nevyplatí vůbec řešit popisku (tu řeší heuréka ukradením od jednoho z inzerentů), ale jen dostupnost a nízkou cenu.
    - certifikáty jsou bezcenné, protože si je může na svůj web dát každý podvodník, vydávají se prakticky za peníze a třeba Apek jeden čas snad sídlil i ve stejné kanceláři jako Mall. Reputaci dělá daleko více x kladných recenzí na Heuréce

    Na popisky a přehlednost si musí hrát jen:
    - ti, jež se specializují na některý typ sortimentu
    - ti, jež prodávají unikátní produkty.
    - dovozci a výrobci (propagátoři značky)

    Bez výhrad souhlasím jen s onou "povinnou registrací". Ale tu myslím už nikdo snad ani nevyžaduje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).