Po krátkém vzedmutí propad, zájem o Účtenkovku se opět snížil

23. 7. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Ačkoli se zájem o Účtenkovku v předešlých měsících dvakrát po sobě zvýšil, posledního tahu se zúčastnilo méně hráčů než toho minulého.

Kromě poklesu počtu hráčů se snížil i počet účtenek ve slosování. Loterii by ale mohly pomoci videospoty a grafické postery, které si za 1,2 milionu Kč bez DPH (1,4 mil. Kč s DPH) objednalo před několika týdny ministerstvo financí.

Zájem se opět snížil

Jak ukazují statistiky ministerstva financí, zájem o Účtenkovku po dvouměsíčním nárůstu opět klesl. Posledního tahu se zúčastnilo 350 tisíc lidí, což je o 6 tisíc lidí méně než před měsícem. I tak jde ale o druhý nejvyšší počet hráčů v tomto roce. Na druhou stranu oproti rekordnímu druhému slosování jde o pokles o 129 tisíc lidí.

V posledním tahu se rovněž snížil počet účtenek, ze kterých se losovalo. Konkrétně šlo o 13,9 milionu účtenek, což je o 750 tisíc účtenek méně než o měsíc předtím.

Slosování Účtenkovky
Měsíc Počet aktivních hráčů Počet účtenek ve slosování
Říjen 2017 452 691 11 137 598
Listopad 477 952 14 564 956
Prosinec 446 890 14 861 223
Leden 2018 425 765 13 792 381
Únor 422 793 13 620 304
Březen 420 979 15 871 430
Duben 407 777 14 831 880
Květen 394 476 15 188 176
Červen 379 450 14 078 198
Červenec 361 837 13 218 011
Srpen 357 045 13 782 147
Září 346 873 12 687 152
Říjen 352 023 14 022 118
Listopad 352 248 14 313 527
Prosinec 350 008 13 670 910
Leden 2019 345 175 13 009 039
Únor 343 475 12 783 019
Březen 341 331 14 356 929
Duben 345 699 14 250 734
Květen 356 294 14 666 914
Červen 349 936 13 916 776

Pomůže další reklama?

Je otázkou, co se zájmem udělá další reklama, kterou si ministerstvo objednalo. Před několika týdny totiž uzavřelo se společností Event Service smlouvu o zajištění kreativního zpracování a výroby reklamních videospotů a grafických posterů pro Účtenkovku za 1,2 milionu Kč bez DPH (1,4 mil. Kč s DPH).

Tato smlouva na propagaci je několikátou v řadě. Například loni v listopadu zaplatilo ministerstvo ve Zlínském a Jihomoravském kraji roadshow k účtenkové loterii, která celkem navštívila 12 obchodních center. Ministerstvo za ni společnosti Fox Hunter zaplatilo 520 300 korun s DPH.

Letos v dubnu pak ministerstvo uzavřelo se společností RADIO UNITED BROADCASTING smlouvu o zajištění vysílání rozhlasové reklamy a o výrobě reklamních spotů. Hodnota smlouvy činila 3,2 milionu Kč bez DPH a rozhlasová kampaň poběží až do konce července. Jak navíc uvedlo ministerstvo financí, chystá ještě reklamní kampaň na Facebooku, a to v předpokládané hodnotě 200 tisíc Kč.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Čtěte více: Na další propagaci Účtenkovky směřuje více než milion korun 

Struktura cen zůstává

Celkem se měsíčně i nadále rozděluje 21 025 výher. 1. výhra činí 1 mil. Kč, 2. výhra automobil (model vozu značky Toyota Auris Touring Sports v hodnotě zhruba 400 tis. Kč), 3. výhra 300 tis. Kč, 4. výhra 200 tis. Kč a 5. výhra 100 tis. Kč. Větší část výher pak má následující podobu: 20 výher po 20 tis. Kč, 1000 výher po 1000 Kč a 20 000 výher po 100 Kč.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).