Po zavedení #EET nabízejí restaurace méně práce. Nabídka pracovních míst klesá

27. 2. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Flickr, podle licence: CC BY-SA 2.0
Může mít vliv elektronická evidence tržeb na zaměstnanost? První čísla hovoří o tom, že v oblasti ubytování, stravování a pohostinství ano. Klesá nabídka práce.

Paušalizovat jednotlivá čísla zatím nelze, jedná se o velmi krátké období. Ale i přesto se ukazuje, že jen za prosinec klesl počet pracovních míst v tomto segmentu o 10 procent.

Po zavedení EET klesá počet pracovních nabídek

Jedná se o srovnání nabídek s předchozím rokem. Za leden počet volných pracovních míst klesl meziročně o další 3 procenta. Vyplývá to z údajů společnosti Profesia.cz. 

Za poklesem nabídek může být nejistota, která do gastro a ubytovacího byznysu vnesla právě elektronická evidence tržeb. Zatímco na menších městech některé hospody zavřely a o práci tak někteří lidé přišli, v dalích provozech byla naopak po nových zaměstnancích poptávka. 

Čtěte také: Opět divné statistiky u #EET. Prý skončilo v lednu jen 135 hospod

Poptávka po zaměstnancích v gastro segmentu trvá, v porovnání let 2016 a 2015 dokonce ještě stoupla. Evidujeme stále rostoucí zájem o některé profese, zejména recepční, číšníky a kuchaře, uvádí Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz. Ta však upřesnila, že celková zvýšená poptávka je součtem nabídek práce za celý rok, přičemž evidence tržeb začala až na konci minulého roku, kde byl evidován naopak propad nabídek. 

I přesto je lidí v gastro byznysu stálý nedostatek

Podle Lincové je však v tomto oboru stálý nedostatek zaměstnanců. Může za to velmi vysoká fluktuace, psychicky i fyzicky náročná práce, kromě špiček v oboru poměrně špatné finanční ohodnocení. A navíc jde o segment, kde je časté nedodržování zákoníku práce, především délky pracovní doby, říká Lincová. 

Stále největší poptávka po číšnících je nejvýraznější v krajích Karlovarském, Ústeckém a Plzeňském. Pokud se týká absolutního počtu nabídek v roce 2016, nejvíce jich bylo v krajích Moravskoslezském, Jihočeském a Jihomoravském.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).