Podezřelé okolnosti kolem portálu eshopvyprodej.cz

1. 10. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Na podezřelý eshop upozornili zákazníci a vlastní šetření provedla i Asociace pro elektronickou komerci. Mají se zákazníci nákupu na portálu obávat?

Nákup na eshopvyprodej.cz může být riskantní. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) upozorňuje na podezřelé okolnosti okolo provozu internetového portálu eshopvyprodej.cz. Na podezřelý eshop ji upozornili sami zákazníci, na základě kterého asociace provedla vlastní šetření.

Čtěte také: V jakém oboru se vyplatí rozjet byznys? Zjistili jsme za vás

Provozovatel eshopu je nejasný

Podle webových stránek má být provozovatelem portálu společnost Individual Car Service s.r.o., která však dle vyjádření vedení společnosti žádnou činnost spojenou s tímto webem nepodniká. Vše tedy nasvědčuje zneužití cizích údajů. A to jak cizí společnosti, za kterou se skrývá jako za údajným provozovatelem, tak i loga Heuréka – ověřeno zákazníky a APEK. V případě, že na internetovém portálu spotřebitel najde tolik nejasností, měl by být při objednávce velmi obezřetný. V tuto chvíli mohu potvrdit, že webové stránky neprávem používají naše logo. Ostatně, podle našich informací, celou záležitost s těmito podezřelými stránkami právě prošetřuje Policie ČR, varuje případné internetové zákazníky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Čtěte také: Byznys XXL: Pátráte po nové cílovce? Zaměřte se na obézní

Nakupujte jen v ověřených internetových obchodech

APEK vždy doporučuje nakupovat v ověřených internetových obchodech, se kterými mají zákazníci nebo jejich okolí osobní zkušenost. Dále je vhodné sledovat uváděné certifikáty a jejich platnost či nabízené platební metody.

Informace, jak bezpečně postupovat při nákupu na internetu, mohou zákazníci nalézt na internetových stránkách apek.cz. Zde se například uvádí, jak vybrat vhodný internetový obchod:

  1. Věnovat velkou pozornost výběru správného obchodu. Nejnižší cena nebo líbivý vzhled neznamená vždy nejlepší volbu.
  2. Zjistit si na internetu nebo od známých pozitivní reference.
  3. Hledat na stránkách obchodu logo certifikace APEK , SAOP či Heuréka, nákup je pak bezpečnější. APEK doporučuje například katalog certifikovaných obchodů www.certifikovany-obchod.cz.
  4. Zjistit si, zda obchodník na www stránkách poskytuje své identifikační údaje a uvádí nákupní řád, obchodní a reklamační podmínky, ze zákona je tak povinen. Nepodcenit obsah nákupního řádu či obchodních a reklamačních podmínek. Skutečně je přečíst. 
  5. Být pečlivý při vyplňování objednávky a při zadávání bezhotovostní platby (převodem, kartou, platební bránou či SMS). V případě prvního nákupu volit jako způsob platby raději dobírku.
  6. Při převzetí zásilky od dopravce zkontrolovat neporušenost obalu zásilky. Porušenou zásilku nepřebírat, sepsat protokol s dopravcem a kontaktovat obchodníka. Cena za zásilku musí odpovídat té, kterou obchodník potvrdil.
  7. Při nákupu přes internet je u většiny zboží možnost od smlouvy odstoupit do 14 dnů od jeho převzetí.
  8. Reklamaci je povinen obchodník vyřídit nejpozději do 30 dnů. Informace o postupu reklamace by měly být k dispozici na webu obchodu.
  9. V případě opakovaného nákupu je vhodné využívat služeb již osvědčených obchodů. 
  10. Pokud si není zákazník jist důvěryhodností vybraného obchodu, může se obrátit s žádostí o radu na info@apek.cz.

Foto: www.isifa.com

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).