Podíl českého Googlu stále roste, chce se více zaměřit na firemní byznys

24. 9. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Podíl české verze ve světě oblíbeného vyhledávače Google stále roste. Jak vyplývá ze statistik Navrcholu.cz, společně s Centrum Holdings drží nyní 35% podíl na českém trhu vyhledávání. Podle lokálního průzkumu Nurago/Insights Consulting (červenec 2009) se letos přiblížila 40% podílu na trhu v rámci počtu dotazů ve vyhledávači (38 %). První pozici si stále drží Seznam.cz.

Tomu se snaží Google dýchat na záda také ve formě reklam ve vyhledávání, kde jeho podíl roste mezikvartálně dvouciferným tempem. Vzhledem k tomu, že většina českých uživatelů považuje Google za vyhledávač budoucnosti, předpokládáme, že porosteme dál, komentovala aktuální výsledky Taťána le Moigne, ředitelka české pobočky Google. Ta upozornila, že za výsledky lokální pobočky stojí zejména tři hlavní pilíře: neustále inovované produkty pro české uživatele a péče o ně, otevřené technologie a zdarma dostupné nástroje pro byznysové klienty a péče o lokální komunity, jakými jsou čeští vývojáři, školy a neziskové organizace.

Na další nové produkty se uživatelé Googlu mohou těšit už na konci letošního roku. Vyhledávač spustit první české panoramatické fotografie v aplikaci Street View s tím, že další místa České republiky přibudou v nadcházejícím roce. Google zároveň plánuje uvést nový operační systém Google Chrome a novou službu Google Wave. Prioritou českého Googlu nyní bude spolupráce s českými firmami všech velikostí, kterým chce nabídnout technologii, díky které mohou najít a oslovit svoje zákazníky doma i v zahraničí a dál tak rozvíjet svůj byznys.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).