Tržby obchodníků loni vzrostly o 11 procent na 410 miliard korun. Nejvíce vydělávaly obchodní řetězce společností Tesco a Ahold (Hypernova a Albert). Vydělaly každý 42 miliard korun. V závěsu skočily hypermarkety Makro, Kaufland a Globus.
Podle průzkumu společnosti Incoma a časopisu Moderní obchod ale roste podíl českých firem na celkových tržbách v maloobchodu. Důvodem je růst několika úspěšných konceptů. V čele těchto firem stojí GECO Tabak či Peal. Úspěšné jsou však i společnosti distribuující spotřební elektroniku. Za všechny je možno jmenovat HP Tronic s více než šesti miliardami korun tržeb či Fast ČR. Úspěšné jsou však i firmy v oblasti rychloobrátkového zboží jako společnosti Hruška či P.K. Solvent,
uvádí Zdeněk Skála ze společnosti Incoma. Velkým řetězcům, které se zaměřují na široký sortiment zboží, úspěšně konkurují úzce specializované prodejny. Například maso lidé více nakupují u klasických řezníků a kosmetické zboží v parfumeriích,
poznamenal Skála.
Většina růstu tržeb ale připadá na první desítku firem, které loni utržily o 30 miliard více. Nejnovějším trendem je podle průzkumu příklon kupujících k malým prodejnám. Roste obliba specializovaných prodejen, některé řetězce také začínají provozovat prodejny večerkového formátu.