Podíl ready-made společností se na celkovém počtu nově založených zvyšuje. Loni jejich počet dosahoval dvanácti procenty. Ready-made společnosti nemají žádnou obchodní historii, závazky ani pohledávky a jejich ekonomická činnost je nulová,
připomněla Petra Janáková ze společnosti SMART Companies. Největší zájem je podle ní o předem založené společnosti v Praze. Ve většině případů si totiž mimopražští podnikatelé spolu s nákupem ready-made společnosti zřídí v Praze i sídlo a vyžívají tzv. virtuální kanceláře,
doplnila Jana Babůrková ze společnosti SMART Office, která tyto služby poskytuje. Služby registračního sídla a virtuální kanceláře využívá až dvacet procent společností koupených jako ready-made.
Zájem o ready-made společnosti potvrzují i statistiky Společnosti Online. Podle nich došlo k nárůstu prodej oproti předchozímu období o 17 %. Citelný nárůst byl patrný především u prodeje evropských společností (SE). Zájem o ready-made společnosti roste každým rokem. Zatímco v roce 2009 jich podle našich statistik bylo založeno a prodáno okolo 2600, loni si jich podnikatelé koupili 3090. Z celkového počtu všech společností, které loni vznikly, byla každá osmá založena a následně prodána jako ready-made. Jde o největší podíl v historii tohoto oboru,
uvádí MÁRIA ŠČAMBUROVÁ, obchodní ředitelka firmy Společnosti Online.