Podílejte se na úspěších Kofoly, nově si můžete koupit její akcie

20. 11. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Kofola.cz, podle licence: Rights Managed
Ode dneška si lze objednat akcie společnosti Kofola. V nabídce se jich může objevit až 2 miliony. Indikativní minimální cena pro retailové investory je 500 Kč.

Investoři si mohou nově zakoupit do svého portfolia akcie společnosti Kofola. Česká národní banka (ČNB) totiž schválila prospekt emitenta, prostřednictvím kterého firma nabídne až 275 tisíc nových akcií. Zároveň akcionář Enterprise Investors uvolní do prodeje až 1,9 milionu již existujících akcií. Maximální cena akcie je stanovena na 650 Kč.

Do prodeje se mohou dostat až 2 miliony akcií

Ode dneška do prvního prosince si mohou investoři objednávat akcie společnosti Kofola.  Akcie lze objednat u České spořitelny. V rámci primární veřejné nabídky akcií nabízí Kofola k úpisu až 275 000 nově vydávaných akcií, přičemž jeden ze stávajících akcionářů, CED Group Sarl (akcionář ovládaný polskou investiční skupinou Enterprise Investors), uvolní k prodeji dalších až 825 000 akcií. Vzhledem k silnému zájmu investorů se množství nabídnutých akcií může navýšit o dalších 1 075 000 existujících akcií v závislosti na prodejní ceně. Celkový počet akcií by se tak mohl dostat až na 2 175 000, doplnila Jaroslava Musilová, mluvčí společnosti Kofola.

Maximální cena akcie je stanovena na 650 Kč, indikativní minimální cena pro retailové investory v České republice činí 500 Kč. Primární úpis akcií se uskuteční sice v Praze, ale obchodovat s akciemi by se od 9. prosince mělo i ve Varšavě. Kofola již dříve uvedla, že by ráda vyplácela na dividendách 30 procent čistého zisku.

Čtěte také: Přečtěte si a podívejte se, jak šel čas s Kofolou, oblíbenou českou limonádou

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

V létě Kofola otevřela první fast food

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů se sedmi výrobními závody na čtyřech evropských trzích. Do produktového portfolia společnosti patří kromě nápoje Kofola například značky Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, nebo energetické nápoje Semtex. V půlce srpna letošního roku otevřela Kofola též svou první restauraci rychlého občerstvení NAGRILU. Kofola chce s novým fast foodem růst především pomocí franšíz. Do pěti let počítá s desítkami restaurací, které se budou postupně otevírat nejen v České republice, ale i na Slovensku.

Čtěte více: Vydělávejte peníze s Kofolou. Spouští nový fast food NAGRILU. Podívejte se

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).