Čeští a slovenští dolaroví milionáři jsou především muži středního věku okolo 45 let (ženy tvoří pouze desetinu), investují do své rodiny a podnikání a patří mezi vlastence, kterým vadí korupce, nedostatek politických lídrů a vize. Největší radost jim dělá dovolená a čas, který mohou trávit se svými nejbližšími. Milionáři nejčastěji jsou majitelé nebo jednatelé firem (60 % v ČR, 71 % na Slovensku). Milionářů OSVČ se v Česku nachází 10 % (na Slovensku 11 %). Zaměstnanců, kteří mají milion dolarů je obdobně jako OSVČ, 14 % v Česku a 10 % na Slovensku. Vyplynulo to J&T BANKA WEALTH REPORT: Průzkum česko-slovenských dolarových milionářů.
Čtěte také: Kdy vstávají a kolik hodin denně pracují Okamura, Pilný, Sidovský a spol.?
Průzkum také ukázal, že milionáři nepatří mezi bezhlavé gamblery, kteří by riskovali všechny své peníze. V průměru činí rizikové investice 30 % jejich portfolia (na Slovensku 27 %). Za rizikové označují především akcie, dluhopisy, směnky a obligace či investice do podnikatelského záměru. Zajímavostí je, že 9 % českých a 13 % slovenských dolarových milionářů považuje za rizikové vůbec neinvestovat. Jako bezpečné investice naopak považují reality (45 % v Čechách a 42 % na Slovensku), termínované vklady a účty, dluhopisy, směnky a obligace či zlato, drahé kovy a drahokamy.
Charita milionářům není cizí
Z průzkumu dále vyplynulo, že milionáři se aktivně zajímají o charitu a část svého majetku vrací zpět do společnost, kde žijí. Naprostá většina z nich (90 % v ČR a 93 % v SR) na dobročinné přispívá a více než polovina z nich tak činí pravidelně. Nejvíce svoji pomoc směřují dětem, ať již ohroženým či v dětských domovech a SOS vesničkách a lidem se zdravotním hendikepem. Ve velké míře se snaží také podpořit školství, kulturu a vědu.
Čtěte také: Kdo inspiruje úspěšné české podnikatele a koho mají za vzor?
Co se týče prezentace svého bohatství, milionáři úplně jednotní nejsou. Necelých 40 % českých milionářů se k výroku: „Snažím se žít skromně navzdory svým finančním možnostem“ postavilo negativně a jejich odpověď se dá shrnout do spojení: “Žiji okázale”. Prototypem tohoto postoje je 45letý muž, který o něco více riskuje a nejvíce ho pálí podmínky pro podnikání. Bohatství spojuje s Porsche. Preferuje zahraniční značky, ale pokud by měl označit nějakou českou pak je to Mattoni či Becherovka. „Skromní“ milionáři pak mají v průměru 48 let a peníze spojují se značkou BMW.