Podívejte se, jak se vloni v ČR dařilo automobilkám

6. 1. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Tři největší automobilky v Česku už hlásí první výsledky ohledně vyrobených a prodaných vozů. Víme, jak si podniky vedly.

Automobilky, které mají v Česku své továrny, si v loňském roce vedly se střídavým úspěchem. Zatímco třeba kolínská TPCA Toyota Peugeot Citroën hlásí snížení výroby, firma Škoda Auto oznámila nárůst, a to i v oblasti prodejů. Třetí největší automobilka, nošovický podnik Hyundai, si oproti roku 2010 rovněž polepšil a vyrobil o více než 50 tisíc vozů více.

Škodovce se dařilo

Firmě Škoda Auto zatím naplňuje svoji Růstovou strategii 2018, ve které chce zvýšit své celosvětové prodeje do roku 2018 na 1,5 milionu vozů. V roce 2010 se automobilce podařilo zvýšit prodeje vozů o 15 % na celkových 875 tisíc vozů. Úspěšně jsme absolvovali první rok naší Růstové strategie 2018, podstatně jsme zrychlili a dosáhli jsme nového odbytového rekordu. Podstatně jsme zvýšili výrobu, prodej i zastoupení na mezinárodních trzích, komentoval předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland. Čtěte také: Osobní automobil jako výhodný zaměstnanecký benefit

MM 25 baliček

Nošovice přijaly 1000 zaměstnanců

Výrobu na 251 tisíc automobilů zvýšil nošovický závod Hyundai. V roce 2010 přitom automobilka vyprodukovala 200 tisíc vozů. Na nárůstu výroby se především podepsala přijetí takřka tisícovky nových pracovníků a spuštěním třetí směny v září 2011. Většina vozů vyrobených v Nošovicích míří do ciziny, na domácí trh se dostaly pouze 3 % automobilů. Nejvýznamnějšími odběrateli byly v roce 2011 Německo, Rusko a Itálie. Čtěte také: Leasing jako jediný způsob financování koupě vozu? Je více možností

Na TPCA dolehl pokles poptávky

Automobilka TPCA vyrobila v loňském roce o 8,5 % vozů méně než v roce 2010. Celkově z bran podniku vyjelo 270 705 nových vozů. Na propadu výroby se podepsal především pokles zájmu o malé vozy na klíčových trzích západní Evropy. TPCA se naopak podařilo zvýšit prodeje na českém trhu o 7 %, kdy prodala 909 vozů. Nejprodávanějším automobilem se na českém trhu stal Peugeot 107. Letos nás ovlivní přetrvávající nejisté vyhlídky evropské ekonomiky a nedůvěra trhů, která se odráží v prognózách automobilového průmyslu. Konkurence v segmentu malých vozů bude přitvrzovat, říká prezident společnosti Satoši Tačihara. Hlavními trhy TPCA jsou stejně jako v uplynulých letech Francie, Itálie, Německo, Velká Británie a Holandsko.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).