Tohle všechno mělo být připraveno před startem EET. EET jsem si nepořídil a přestal přijímat platby v hotovosti. Doplatil jsem na to snížením obratu o 20%. Tedy moje prospěšnost (i daňová ).
se snížíla. Ale získal jsem o 50% vice volného času.
Uvítal bych tedy možnost opět přijímat hotovost, ne ovšem za podmínek, že své 3-5 hotovostních tržeb budu každý měsíc hlásit a opět mi budou hrozit nějaké sankce.
To již ponechám vše při starém a ve volném čase vezmu rodinu na nákup do Německa.
Zavedení EET neodsuzuji, odsuzuji všechny, kteří z toho udělali megalomanskou byrokracii a pořád jí navyšují.
Když podnikatel vystaví fakturu placenou v hotovosti, k tomu příjmový doklad tak účetní tyto vydané i přijaté faktury zaevidují a vykáží v kontrolním hlášení, kde se faktury spárují a je vše zdaněné jak chce MF .
Proč proboha k tomu musí být ještě EET? Kolikrát se musí samoživitelé kontrolovat?
Jestliže bude chtít někdo něco koupit bez faktury a bez DPH a druhý mu to bude chtít prodat, tak to udělají přes všechna rizika i kdyby měla Schillerová na sobě centimetr makeupu.
Ono to celé je postavené na malé živnostníky, pro ty druhé je to účelovka bez zásahu zákona.
U kontrolního hlášení jsem přesvědčený, že vykázalo nějaké zvýšení na výběru daní, ale rád bych viděl skutečná reálná čísla přínosu EET. Jenže to se dozvíme až přijde jiná vláda.
Mějme seznam firem, jejich tržby, průběh tržeb na minutu, u plateb kartou kde a za kolik jednotlivý majitel karty nakupuje. A tohle vše padne někomu s přístupem k datům z EET do klína.
Projevit ještě podezíravost, ptám se, jak lze taková data obchodně a politicky využít, kdo všechno má přístup a jestli je to vše, co se sbírá.